Wódka wraca na stoły Polaków. Sprzedaż alkoholi mocnych wystrzeliła w górę
Sprzedaż wódki w pierwszym półroczu br. wzrosła o 7 proc. - informuje "Dziennik Gazeta Prawna". W omawianym okresie Polacy wypili o 6,7 proc. więcej mocnego alkoholu niż przed rokiem.
Dziennik zauważa, że statystyki dotyczące wódki są sporym zaskoczeniem. To dlatego, że w minionym roku sprzedaż tego produktu zmalała.
Krzysztof Brzózka, były szef Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów alkoholowych, komentując najnowsze dane dla "DGP" nawołuje, aby "nie bać się mówić o tym, że to może być efekt 500 plus". Jego zdaniem po tym, jak gospodarstwa domowe zaspokoiły potrzeby związane z poprawą standardu życia, zaczęły wydawać więcej na konsumpcję, w tym na używki.
Dziennik spekuluje także, że do wzrostu sprzedaży wódki przyczyniają się stojące w miejscu ceny. Inna przyczyna to szeroka dostępność wódki w małych butelkach.
Czytaj więcej w "DGP".
3