25.03.2020/13:30

Wojciech Kamiński, dyrektor Maxi Zoo: Sklepy zoologiczne odczują skutki korona-kryzysu

Korona-kryzys będzie miał wpływ na rynek zoologiczny. O kierunku i skali nadchodzących zmian mogą zadecydować nadchodzące miesiące – mówi serwisowi wiadomoscihandlowe.pl Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający sieci Maxi Zoo Polska.

Jakie procedury związane z bezpieczeństwem zostały wdrożone w sklepach Maxi Zoo?
 
W ostatnim czasie wszyscy mamy do czynienia z sytuacją bez precedensu. Na bieżąco staramy się wypracować optymalne rozwiązania i spełnić wszystkie wymogi związane z bezpieczeństwem i zachowaniem ciągłości naszych usług. To ogromne wyzwanie dla całego sektora handlu. Zgodnie z zaleceniami GIS i poszczególnych ministerstw podjęliśmy szereg działań, które mają za zadanie ochronę naszych klientów i personelu. Wprowadziliśmy wyłącznie płatności bezgotówkowe za pomocą karty lub telefonu, w sklepach są dostępne środki dezynfekujące, a sprzedawcy pracują w rękawiczkach.

Jak jeszcze chronią Państwo pracowników i klientów?

We wszystkich placówkach Maxi Zoo umieściliśmy plakaty informujące o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas zakupów. Dodatkowo przyjęliśmy zasadę, że w sklepie może jednocześnie znajdować się maksymalnie 15 osób oraz prosimy klientów o zachowanie bezpiecznej odległości w kolejce. Wydłużyliśmy także prawo zwrotu zakupionych towarów – obecnie ze względu na ograniczenie transakcji gotówkowych nie przyjmujemy zwrotów, ale przedłużyliśmy prawo ich dokonywania do 45 dni.
 
Czy proponujecie pracownikom dodatkowe benefity finansowe?
 
Stawiamy na działania długofalowe, a nasz nadrzędny cel to teraz zapewnienie wszystkim pracownikom stabilnego zatrudnienia. Dążymy do utrzymania liczby sklepów i wolumenu sprzedaży, a tym samym chcemy zagwarantować niezmienny poziom zatrudnienia i płynność finansową osób zatrudnionych w Maxi Zoo. Kwestia dodatkowego wynagrodzenia w czasie pandemii jest moim zdaniem rozwiązaniem tymczasowym. Z pewnością to działanie motywujące, ale w krótkim terminie. Ważniejsze dla pracowników i dla całej organizacji jest poczucie, że jutro, za tydzień i za pół roku nasze miejsca pracy zostaną utrzymane.
 
Jak w Pana ocenie koronakryzys wpłynie na rynek produktów zoologicznych?
 
Oczywiście korona-kryzys będzie miał wpływ na rynek zoologiczny, ale na chwilę obecną trudno jest powiedzieć w jakim kierunku nastąpią zmiany. Sytuacja jest bardzo dynamiczna i niełatwo ocenić co się wydarzy. Wiele zależy od decyzji rządu i od tego jak dalej będzie się rozwijała sytuacja w kontekście samej epidemii. Nie można wykluczyć dalszych ograniczeń w działalności sklepów oraz w poruszaniu się obywateli w obrębie miast. Mamy skomplikowaną sytuację związaną z przerwaniem łańcuchów dostaw, co może stanowić dodatkowy element mający wpływ na nasze funkcjonowanie. Bardzo wiele wskazuje, że rynek może wyglądać zupełnie inaczej w przyszłości, a najbliższe miesiące mogą być decydujące jaki będzie ten obraz.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.