26.01.2021/18:03

Wolt będzie rozwijał dostawy w handlu detalicznym

Dostawcy żywności i innych produktów mają w tej chwili czas prawdziwej prosperity. To najlepszy dowód na to, że na pandemii nie wszyscy stracili. Fiński startup z dostawą jedzenia Wolt zebrał już 530 milionów dolarów na swój rozwój, a dokładniej na rozszerzenie współpracy z partnerami detalicznymi.

Portal Sifted.eu podaje, że w zeszłym roku Wolt zatrudniał 700 pracowników, działał w 20 krajach i odnotował obrót w wysokości 87 mln euro w 2019 r. Teraz jest obecny w 23 krajach i 129 miastach, a zatrudnia ponad 2200 pracowników. Odnotował równeiż trzykrotny wzrost przychodów w 2020 r. do 345 mln dolarów. Posiada również rosnącą sieć partnerów detalicznych na prawie wszystkich swoich rynkach i rozpoczął przygotowania do pierwszej oferty publicznej.

Glovo chce mieć 100 dark stores do końca tego roku

Podobnie jak wielu jej konkurentów, Wolt wykracza poza dostawę jedzenia do restauracji. Chce wykorzystać swoją sieć logistyczną i technologię do dostarczania wszelkiego rodzaju handlu detalicznego - od leków, przez karmę dla zwierząt, po kosmetyki – czytamy w artykule na portalu Sifted.

W przeciwieństwie do hiszpańskiego konkurenta Glovo, który w zeszłym tygodniu ogłosił plany otwarcia 100 „dark store” do końca roku, Wolt nie jest aż tak chętny do wchodzenia w biznes zakupów detalicznych.  W tej chwili ma mniej niż 10 własnych sklepów tego typu. (dark store, czyli sklep służący wyłącznie do obsługi zamówień internetowych przyp.red.)
Wolt ma teraz 1500 partnerów detalicznych, dużych i małych, w tym Spar w Polsce, Carrefour w Gruzji i ICA w Szwecji.

Wolt rozpoczyna działalność w Poznaniu. Jest już obecny w siedmiu polskich miastach

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.