13.11.2018/10:29

Wyniki Ambry napędza sprzedaż win spokojnych i musujących

W pierwszym kwartale roku obrotowego 2018/2019 sprzedaż win musujących osiągnęła bardzo wysoką dynamikę na poziomie 27,8 proc. dzięki bardzo dobrym wynikom sezonu letniego. Tempo wzrostu najważniejszych w strukturze sprzedaży win spokojnych zwiększyło się do 7,5 proc. Wzrost kosztów wpłynął jednak na obniżenie zysków.

Łączne przychody ze sprzedaży Grupy Ambra wzrosły o 7,4 proc., a przychody na głównych rynkach działalności Grupy, czyli w Polsce, Czechach, Słowacji i Rumunii wzrosły o 10,7 proc. Podobnie jak w poprzednich kwartałach najbardziej dynamicznie rosła sprzedaż win musujących.

- Obserwujemy stale rosnącą popularność prosecco i innych win musujących i dzięki inwestycjom w rozwój naszych marek korzystamy z tego trendu. Tegoroczny sezon letni szczególnie sprzyjał dobrym wynikom sprzedaży produktów orzeźwiających – informuje Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

Na największym rynku działalności Grupy Ambra, czyli w Polsce wzrost przychodów ze sprzedaży wyniósł 8,8 proc. i był wyższy od dynamiki całego rynku. Głównym źródłem wzrostu sprzedaży były wina musujące, w szczególności Cin&Cin i Dorato oraz wina spokojne. Nadal szybko rosła sprzedaż w Centrum Wina – dwucyfrowe wzrosty odnotowały sprzedaż do gastronomii i sklepy specjalistyczne. W tym ostatnim kanale dystrybucji odczuwalne było jednak spowolnienie dynamiki sprzedaży ze względu na ograniczenie handlu w niedziele.

Najdynamiczniejszy wzrost przychodów na poziomie 43,3 proc. został osiągnięty w Czechach i Słowacji w efekcie rozszerzenia dystrybucji napojów bezalkoholowych dla dzieci oraz win musujących pod marką Mucha Sekt. Wzrost przychodów ze sprzedaży w Rumunii wyniósł 8,6 proc., do czego przyczyniła się dobrze rozwijająca się marka Zarea w winach musujących i brandy.

W pierwszym kwartale roku obrotowego 2018/2019 grupa odczuła wzrost kosztów zakupu wina, co pogorszyło rentowność marży ze sprzedaży. Przesunięcie wydatków marketingowych na okres letni, dalszy wzrost kosztów wynagrodzeń oraz kosztów związanych z rozbudową sieci sklepów wpłynęły na obniżenie skorygowanego zysku z działalności operacyjnej o 2,5 mln zł, czyli o 28,1 proc. i zysku netto akcjonariuszy jednostki dominującej o 2,6 mln zł, czyli o 50,2 proc.. W celu skompensowania negatywnego wpływu rosnących kosztów Grupa wprowadza podwyżki cen, których efekt będzie widoczny w kolejnych kwartałach.

Konsekwentnie realizowana była polityka dywidendy. W dniu 7 listopada 2018 r. wypłacona została dywidenda w wysokości 0,68 zł na jedną akcję. - Kontynuujemy wsparcie wartościowych kategorii alkoholi, aby nadal wzmacniać naszą pozycję w czołówce spółek dywidendowych warszawskiej GPW – stwierdza Robert Ogór.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.