10.11.2016/09:10

Wyniki Eurocash za III kwartał 2016 r.: sprzedaż rośnie, zysk netto niższy o 15 proc.

W III kwartale 2016 r. przychody ze sprzedaży Grupy Eurocash wyniosły 5,76 mld zł – o 5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 r. Zysk netto spadł natomiast o 15 proc. – 73 mln zł do 62 mln zł.

Z raportu zaprezentowanego przez Grupę Eurocash wynika, że zysk brutto ze sprzedaży wypracowany od czerwca lipca do września wyniósł 574 mln zł, a narastająco za dziewięć miesięcy tego roku – 1,59 mld zł, co w obu porównywanych okresach stanowi wzrost o ponad 8 proc. r/r.

EBITDA, czyli wynik operacyjny powiększony o amortyzację, w III kwartale 2016 r. wyniosła 123 mln zł wobec 135 mln zł w tym samym okresie 2015 r. EBITDA od stycznia do końca września sięgnęła 281 mln zł w porównaniu z 291 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Zysk netto w III kwartale był niższy o 15 proc. (62 mln zł w porównaniu do 73 mln zł w 2015 r.), a za pierwsze trzy kwartały spadł o 4 proc. ze 121 mln zł do 117 mln zł.

– W III kwartale 2016 r. sprzedaż Grupy Eurocash do klientów w Polsce wzrosła o blisko 8 proc., podczas gdy wzrost całego rynku FMCG w tym okresie szacowany jest na 1,8 proc. To oznacza, że ponownie umocniliśmy udziały rynkowe, i to niemal we wszystkich kluczowych formatach dystrybucji. Co istotne, silne wzrosty dotyczyły w szczególności sprzedaży do klientów zrzeszonych w ramach wspieranych przez Grupę Eurocash systemów partnerskich i franczyzowych. W przypadku Delikatesów Centrum, wzrost ten przekroczył 7 proc., a w przypadku klientów franczyzowych obsługiwanych przez Eurocash Dystrybucję (czyli m.in. sklepy Groszek i Lewiatan) wyniósł 10 proc. – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

W III kwartale Grupa Eurocash uruchomiła również kolejną ogólnopolską akcję promocyjną – MegaKolekcja, wspieraną kampanią radiową i telewizyjną, która obejmuje wybrane sklepy działające w ramach sieci abc, Delikatesy Centrum, Euro Sklep, Gama, Groszek, Lewiatan, 1minute oraz salony prasowe InMedio.

W formacie Delikatesy Centrum wyraźnie poprawiła się sprzedaż like-for-like, czyli dla porównywalnej liczby placówek. Hurtowa sprzedaż LFL do tej sieci franczyzowej wzrosła rok do roku o ponad 6 proc. w III kwartale i o blisko 5 proc. narastająco od początku roku. Lekko ujemna sprzedaż like-for-like w formacie Cash & Carry to natomiast głównie efekt otwarć znacznej liczby nowych hal w ubiegłym roku, a także utrzymującej się deflacji hurtowych cen wyrobów mleczarskich, a także piwa i alkoholi mocnych.

– Dzięki ekspansji hurtowni Cash & Carry jesteśmy bliżej naszych klientów, ale jest to także związane ze spadkiem efektywności kosztowej całej sieci w związku z wyższymi kosztami i efektem kanibalizacji sprzedaży. W III kwartale nasililiśmy prace nad projektem poszerzenia naszej oferty dla sklepów Delikatesy Centrum o dystrybucję towarów świeżych, co zaowocowało istotnym wzrostem sprzedaży like-for-like. Docelowo realizacja tego projektu zapewni naszym klientom najwyższą jakość i unikalną ofertę w istotnych dla nich kategoriach mięsa i wędlin oraz owoców i warzyw – wyjaśnia Jacek Owczarek.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.