28.08.2019/16:40

Wyniki sieci Duży Ben, Abc na kołach, Kontigo i zakładu Sushi 2 Go ciągle na minusie

Grupa Eurocash kontynuuje inwestycje w projekty innowacyjne, takie jak m.in.: Duży Ben, Abc na kołach, czy Kontigo. Rezultaty tych projektów mają negatywny wpływ na wyniki grupy, jednak w ocenie zarządu istnieje potrzeba kontynuacji tych inwestycji w celu zagwarantowania dalszego wzrostu w perspektywie 5 do 10 lat.

Po zrealizowanych z sukcesem w ubiegłych latach projektach: Faktoria Win, PayUp, sprzedaż świeżych produktów do sklepów Delikatesy Centrum, spółka zdecydowała o dalszym rozwoju konceptów Duży Ben oraz Kontigo i udostępnieniu ich franczyzobiorcom.

Sprzedaż towarów realizowana przez segment projekty w II kw. 2019 r. wyniosła 23,27 mln zł w porównaniu do 11,84 mln zł w II kwartale 2018 r. W 1 półroczu 2019 r. sprzedaż wyniosła 39 mln zł w porównaniu do 23,89 mln zł w I półroczu 2018 r.

EBITDA segmentu projekty II kwartale 2019 r. była ujemna i wyniosła w - 8,81 mln zł. EBITDA segmentu projekty przed MSSF16 (Międzynarodowy Standard Sprawozdawczości Finansowej – red.) była negatywna i wyniosła w II kwartale 2019 r. - 10,36 mln zł w porównaniu do - 9,52 mln zł w II kwartale 2018 r. W I półroczu 2019 r. EBITDA wyniosła -19,54 mln zł. W I półroczu 2019 r. EBITDA przed MSSF16 wyniosła - 22,35 mln zł w porównaniu do - 20,20 mln zł w I półroczu 2018 r.

Do segmentu projekty w ramach Grupy Eurocash są wliczane przychody ze sprzedaży realizowane przez nowe projekty prowadzone przez dystrybutora oraz spółki zależne: Kontigo (sieć drogerii), ABC na kołach (sieć sklepów mobilnych), Duży Ben (sieć sklepów specjalistycznych), czy Sushi 2 Go (fabryka wyrobów convenience).  Przypomnijmy, że począwszy od roku 2019, sprzedaż świeżych produktów do sklepów Delikatesy Centrum została wyłączona z segmentu projekty i przesunięta do segmentu detal, ze względu na osiągnięcie progu rentowności.

Grupa Eurocash jest jednym z największych w Polsce dystrybutorów produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (szybkozbywalne towary konsumpcyjne – produkty FMCG). Obecnie udziały spółki w rynku hurtowym sięgają 28 proc. Grupa Eurocash koncentruje swoją działalność na hurtowej dystrybucji towarów do klientów ze wszystkich istotnych segmentów tradycyjnego rynku hurtowego, w szczególności do niezależnych sklepów detalicznych w całej Polsce. Dodatkowo Eurocash rozwija sieć własnych sklepów detalicznych.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Up 29.08.2019

    Detal tez na minusie

  • dark 29.08.2019

    Bieda. Milion firmatów i brak pomysłu.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.