23.10.2018/16:34

Wysoka sprzedaż oranżady Hellena jesienią i zimą

Oranżada Hellena osiągnęła udziały wartościowe na poziomie 78,6 procent w rynku oranżady, co stawia ją na pozycji lidera w tym segmencie. W IV kwartale ubiegłego roku odnotowała wzrost sprzedaży o około 30% w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzedzającym. Wysoki popyt na oranżadę w miesiącach jesienno-zimowych pozwala prognozować ważną zmianę zachowań konsumenckich. 

Rynek oranżady rośnie dynamicznie. Jego udział ilościowy w rynku napojów gazowanych (wykluczając rynek cola) to 24,2%, co oznacza, że już niemal co czwarta butelka napoju kupowanego przez Polaków w tym segmencie to oranżada. Coraz silniej widać też zmianę przyzwyczajeń konsumentów, którzy zaczynają traktować oranżadę Hellena jako stały element codziennych zakupów. Produkt przestaje mieć charakter sezonowy i zaczyna być doceniany przez kupujących nie tylko latem lecz przez cały rok. 

 

Wysokie wyniki sprzedaży oranżady Hellena to efekt przemyślanej strategii i konsekwentnie realizowanych działań marketingowych – wyjaśnia Magdalena Koszela, senior brand manager Colian. W 2017 roku przeprowadziliśmy, m.in. świąteczną kampanię reklamową w telewizji z udziałem oranżadowego Mikołaja i Kuby Wojewódzkiego. To przyczyniło się do fenomenalnego wzrostu sprzedaży oranżady Hellena o ok. 30% w IV kwartale 2017 roku w porównaniu do analogicznego okresu roku 2016. Równie ważny jest dla nas efekt długofalowy, czyli ugruntowanie wizerunku oranżady Hellena jako polskiego, autentycznego i wysokojakościowego produktu. Efektywność naszych ubiegłorocznych działań wydaje się potwierdzać zmianę przyzwyczajeń konsumentów, dlatego w IV kwartale tego roku planujemy zintensyfikować aktywności promocyjne szczególnie w okresie bożonarodzeniowym – podkreśla Magdalena Koszela. 

W 2017 roku oranżada Hellena odświeżyła wizerunek i grafikę opakowań. Na etykietach i opakowaniach wszystkich produktów pojawiło się charakterystyczne logo w formie kapsla, budzące silne skojarzenia z oranżadą Hellena. Celem zmiany było unowocześnienie marki i jej wizerunku oraz zwiększenie zainteresowania konsumentów. 

Kolejnym etapem rozwoju marki w ostatnim czasie było wprowadzenie do portfolio nowego napoju – czerwonej oranżady Hellena FIT – odpowiadającego na aktualne trendy i potrzeby klientów. Polacy coraz większą wagę przywiązują do składu kupowanych produktów, dlatego ranżada Hellena FIT zawiera mniej cukru niż klasyczna oranżada oraz naturalny słodzik – stewię. Dzięki temu nowy napój ma wartość kaloryczną obniżoną aż o 30% w porównaniu do pozostałych oranżad z oferty Helleny.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.