Wzrosła sprzedaż alkoholi mocnych. Pożegnanie małpek, wracają klasyczne półlitrówki
"Rzeczpospolita" informuje, że ilościowa sprzedaż alkoholi mocnych w pierwszych siedmiu miesiącach 2020 r. wzrosła o 4 proc., z czego wódka zanotowała 2 proc. wzrostu. Klienci zrezygnowali z małpek, stawiają na większe i tańsze pojemności.
W pierwszym tygodniu pandemii (9–15 marca) Centrum Monitorowania Rynku zauważyło 17-proc. wzrost wartości sprzedaży wódek w stosunku do ostatniego tygodnia sprzed pandemii. Z powodu lockdownu klienci rzadziej odwiedzali sklepy, więc spadła liczba sprzedawanych małpek, za to wzrosła sprzedaż wódek w półlitrowych opakowaniach.
W tym czasie klienci kupili również o 7 proc. więcej wina niż w porównywalnym okresie przed rokiem. O 2 proc. spadła sprzedaż piwa. Dane dotyczą sprzedaży ilościowej, bo wartość sprzedanego alkoholu mogła wzrosnąć ze względu na podwyżkę akcyzy, która od początku roku wywindowała ceny alkoholi.
1