28.04.2020/11:47

Wzrost czy spadek? Co czeka polską branżę diet pudełkowych - prognozy

Polski rynek diet pudełkowych wart jest ponad 1 mld złotych. W 2019 roku na terenie przeszło 500 miast działało ok. 350 firm cateringowych. Panująca epidemia wpłynęła na nowy podział rynku, który nie do końca został zbadany. - Widzimy kilka scenariuszy przyszłości naszego rynku i w każdym z nich chcemy odgrywać aktywną rolę - mówi Maciej Lubiak, prezes firmy Maczfit.

Rosnąca świadomość korzyści płynących ze zdrowej, zbilansowanej diety oraz szybkie tempo życia to dwa główne czynniki, które wpłynęły na popularność usługi cateringowej. - Polska okazała się bardziej chłonnym rynkiem dla diet pudełkowych, niż jakiekolwiek inne państwo w Europie - ocenia Maciej Lubiak.

Maczfit na rynku jest już od 5 lat i obecnie zatrudnia ponad 250 osób. Każdego dnia do konsumentów w blisko 500 miejscowościach w kraju trafia ponad 7 tysięcy posiłków. Początkowo firma oferowała 21 programów żywieniowych, z czasem postawiono na 11 zbilansowanych diet dostępnych w ramach Day by Day, w tym programy specjalistyczne dla osób, które uskarżają się na nietolerancje pokarmowe, np. są uczulone na gluten, nie trawią laktozy, chorują na cukrzycę, nadciśnienie czy chorobę Hashimoto. W związku z potrzebą większej elastyczności w zarządzaniu planem diety, Maczfit wprowadził ostatnio usługę “Masz Wybór z możliwością personalizacji programu dietetycznego i wyborem pomiędzy 20 posiłkami, dostosowując zestaw do własnych preferencji.

- Sytuacja związana z epidemią koronawirusa postawiła nowe wyzwanie przed wszystkimi firmami, nie tylko z branży gastronomicznej. Marki są weryfikowane pod kątem tego, jak silne i lojalne relacje udało się zbudować z konsumentem jeszcze przed pandemią i utrzymać je do dziś, a także tego, czy marka potrafi zaangażować się w rozwiązania wykraczające poza standardowy plan biznesowy. - mówi Małgorzata Wierzbicka, dyrektor marketingu i PR firmy Maczfit, która zaangażowała się w ostatnim czasie m.in. w działania społeczne, mające na celu wsparcie pracowników medycznych. W ramach akcji #WzywamyPosiłki firma zapewniła 5 400 ciepłych posiłków dla służby zdrowia.

- Konsumenci oczekują od marek czegoś więcej niż tylko nastawienia na sprzedaż. Chcą widzieć ich reakcje na nową codzienność. Wiemy, że w obecnej sytuacji powinniśmy szukać oszczędności na każdym polu, a zaangażowanie się w dodatkową pomoc kosztuje. Jednak jako biznes czujemy się odpowiedzialni społecznie. - dodaje Małgorzata Wierzbicka.

Branża spożywcza wróci do normy

Mimo, że trudno w obecnej sytuacji prognozować przyszłość całej branży, to według Maczfit rynek diet pudełkowych nadal będzie rósł. Pozostaje pytanie o tempo tego wzrostu. Bez względu na kryzys niemal całej gospodarki, nadal utrzymuje się wśród polskich konsumentów trend zdrowego odżywiania. - Polacy są świadomi wpływu diety na samopoczucie i bez względu na pandemię chcą utrzymać zdrowe i stałe posiłki na co dzień. W kwarantannie nie zmniejszyła się liczba klientów z nietolerancjami pokarmowymi, którzy korzystali dotychczas z wiedzy dietetyków i kucharzy Maczfit, nie musząc się głowić jak ułożyć sobie plan żywieniowy na cały tydzień. Po kwarantannie znowu wrócimy do pracy, gdzie catering dietetyczny będzie nadal dobrym rozwiązaniem, szczególnie dla zabieganych osób, które nie mają czasu na samodzielne przygotowywanie zbilansowanych posiłków. Branża spożywcza to jedna z niewielu, która poradzi sobie nawet w najtrudniejszych czasach. - mówi Małgorzata Wierzbicka.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.