06.10.2020/19:54

X5 Retail Group ma już własne boty. Będą elementem nowej platformy

Rosyjski gigant detaliczny X5 Retail Group rozpoczął wdrażanie zrobotyzowanej platformy telefonicznej. System wykorzystujący technologię mowy do realizacji różnych funkcji biznesowych jest autorskim opracowaniem działu X5 Big Data. Projekt wykorzystuje również technologię Yandex SpeechKit, część platformy usług online Yandex.Cloud – informuje serwis retailtimes.co.uk.

Asystenci głosowi X5 już pomagają sieciom handlowym firmy obsługiwać połączenia przychodzące i wykonywać połączenia wychodzące bez interwencji człowieka. Asystenci głosowi symulują dialog z klientami i pomagają rozwiązać ich problemy. Bot ma w swoim arsenale ponad 300 różnych fraz, a nowe skrypty konwersacji tworzone są z dnia na dzień. Większość rozmówców twierdzi, że nie czuje różnicy między rozmową z prawdziwą osobą a z botem.

Kiedy klient kontaktuje się z call center, interaktywny system odpowiedzi głosowych kieruje dzwoniącego w kierunku rozwiązania jego problemu. Po tym, jak dzwoniący sformułuje pytanie, bot używa złożonych algorytmów uczenia maszynowego i zgromadzonych danych w celu zidentyfikowania rozwiązania problemu. Bot może następnie prowadzić dialog z dzwoniącym i poznać jego imię, a także zapisać datę urodzenia dzwoniącego, numer telefonu i informacje o karcie lojalnościowej klienta, oraz wprowadzić te informacje do systemu.

Głównym celem rozwoju technologii mowy jest zwiększenie funkcjonalności istniejących call center. W sieci handlowej Pyaterochka roboty już dziś rozwiązują do 50 proc. wszystkich zapytań dotyczących programów lojalnościowych, a konwersja na działanie docelowe przekracza 60 proc. Jednocześnie koszty utrzymania bota są 5-7 razy niższe niż operatora.

Robot X5 już z powodzeniem przetwarza przychodzące skrypty do rejestracji kart lojalnościowych, przenoszenia punktów między kartami i sprawdzania statusu karty klienta. Zaimplementowano już skrypt do sprawdzania salda karty i blokowania kart. Bot współpracuje również z połączeniami wychodzącymi, kontaktując się z klientami i przeprowadzając ankiety Net Promoter Score (NPS).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także