01.07.2021/12:04

Żabka chwali się rekordami. Pokonana "magiczna" bariera przychodów, potężny wzrost sprzedaży

Firma Żabka Polska opublikowała trzecią edycję raportu odpowiedzialności „Wygodnie i odpowiedzialnie”. Zawiera on m.in. szereg danych liczbowych, ilustrujących dynamikę rozwoju sieci Żabka, w trudnym, pandemicznym roku 2020. Dane pokazują też, jak skutecznie detalista dba o wizerunek oraz jakie efekty przynosi społeczna odpowiedzialność biznesu.

W 2020 r. firma Żabka Polska po raz pierwszy przekroczyła barierę 10 mld zł rocznego przychodu – wyniósł on 10,2 mld zł. Sprzedaż w sklepach sieci wzrosła w porównaniu z 2019 r. o 19 proc. Do osiągnięcia tych wyników przyczynił się proces remodelingu placówek, który mimo utrudnień pandemicznych został w 2020 r. zakończony – obecnie 100 proc. Żabek działa w nowym formacie.

W minionym roku sieć Żabka odnotowała najwyższy w dotychczasowej historii wskaźnik satysfakcji klienta NPS – wyniósł on 48 pkt, co oznacza wzrost o 11 pkt. (NPS - Net Promoter Score, metoda oceny satysfakcji klientów, franczyzobiorców, partnerów biznesowych lub pracowników. Wartości NPS osiągają wartość pomiędzy -100 pkt i 100 pkt, gdzie -100 pkt oznacza krytyczną opinię wszystkich badanych, a 100 pkt – pozytywną.)

Sieć systematycznie monitoruje – we współpracy z Instytutem Gallupa – poziom zaangażowania pracowników. Także pod tym względem 2020 r. był rekordowy. Wskaźnik wyniósł 4,25 na 5 możliwych punktów. Szybko rosła również satysfakcja franczyzobiorców, mierzona za pomocą skali NPS. W stosunku do poprzedniego roku wskaźnik ten wzrósł o 29 pkt.

Dwie liczby ilustrują zaangażowanie sieci na rzecz ochrony środowiska. Żabka uzyskała spadek intensywności emisji gazów cieplarnianych o -7 proc., w przeliczeniu na przychody ze sprzedaży. Sieć chwali się także faktem, że opakowania produktów marki własne oraz materiały wykorzystywane w sklepach pochodzą w 100 proc. z plastiku odzyskanego.

Kolejne liczby pokazują odpowiedzialność społeczną firmy w kryzysie związanym z pandemią COVID-19. Żabka sprzedała bez marży 34,5 mln maseczek jednorazowych. Sieć przekazała niemal 17 mln zł darowizn na cale związane ze zwalczaniem pandemii. Przeprowadzono 20 tys. testów antygenowych, przeznaczając na testy covidowe 2 mln zł. W sumie na zapewnienie bezpieczeństwa klientów, pracowników i franczyzobiorców przeznaczono ok. 100 mln zł.

Wszystkie sklepy sieci zostały zaadaptowane do standardów higienicznych TÜV NORD oraz objęte audytami Bezpieczeństwo i Higiena+. Firma zadbała także o swoich pracowników biurowych – 96 proc. z nich miało możliwość natychmiastowego przejścia na pracę zdalną. Zorganizowano ponad 30 webinariów, wspiertających pracowników w okresie izolacji i pracy w trybie home office.

Raport „Wygodnie i Odpowiedzialnie” to trzeci raport odpowiedzialności przygotowany przez Żabka Polska. Stanowi kompendium wiedzy o działaniach podejmowanych przez Grupę w obszarze zrównoważonego rozwoju w 2020 roku. Został przygotowany zgodnie z międzynarodowym standardem raportowania niefinansowego Global Raporting Initiative (GRI) w wersji CORE oraz rekomendacjami dotyczącymi raportowania pozafinansowego zawartymi w publikacji Światowego Forum Ekonomicznego – „Measuring Stakeholder Capitalism: Towards Common Metrics and Consistent Reporting of Sustainable Value Creation”. Odnosi się także do Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, 10 Zasad United Nations Global Compact. Raport po raz pierwszy został poddany niezależnej, zewnętrznej weryfikacji przez międzynarodową firmę Ernst & Young Audyt Polska.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także