25.11.2020/19:30

Żabka i Empik nawiązują współpracę. Sieć sklepów convenience konsekwentnie rozwija ofertę logistyki dla e-commerce

Sieć Żabka dyskontuje dogodne lokalizacje swoich sklepów convenience i rozwija usługę odbioru zamówień online. Kolejny klient detalisty to serwis Empik.com. Zamówienia z tej platformy można odbierać w Żabkach. Odbiór ma być „łatwy i bezpieczny” – przy użyciu kodu kreskowego, dzięki usłudze Żappka Post.

Jak przekonuje największa polska sieć convenience, „Przesyłki kurierskie” to najbardziej rozpoznawalna usługa w ofercie pakietu „Wygodnych Usług” dostępnych w Żabce. Aż 77 proc. klientów kojarzy Żabkę właśnie z nią. Jej popularność znacząco rośnie w okresie przedświątecznym – w grudniu 2019 r. liczba odbieranych w Żabce paczek wzrosła aż o 60 proc. w stosunku do listopada.

Marka stara się wykorzystać sprzyjający moment, nawiązując współpracę z Empikiem i rozszerzając sieć punktów odbioru zamówień z Empik.com o swoje sklepy w całej Polsce. Jednocześnie Żabka usprawnia usługę odbioru paczek – nowa funkcjonalność w Żappka Post umożliwia ich bezpieczny, bezdotykowy odbiór przy użyciu kodu kreskowego.

Według Raportu Gemius Polska „E-commerce w Polsce 2020” w kraju jest już ponad 28 mln internautów, a 73 proc. z nich robiło zakupy przez internet. Zmieniają się preferencje klientów co do odbioru przesyłek: zamiast zamawiać dostawę kurierem do domu lub pracy, wolą maszyny paczkowe, ale równie chętnie korzystają z możliwości wygodnego odbioru przesyłek w najbliżym sklepie.

– W 2019 roku Żabka obsłużyła ponad 12 mln przesyłek. To zainteresowanie rośnie z miesiąca na miesiąc – tylko w pierwszym kwartale br. zanotowaliśmy o ponad 130 proc. wzrost liczby obsługiwanych paczek rok do roku. Niewątpliwie jest to związane ze skalą działalności naszej sieci – ponad 6600 sklepami na terenie całej Polski – i aktywną współpracą, jaką prowadzimy ze sklepami internetowymi. Z naszych analiz wynika, że ponad 5 mln Polaków jest zainteresowanych odbiorem lub nadaniem przesyłki właśnie w Żabce. Klienci, ceniąc swój czas, doceniają wygodę i szybkość odbioru czy nadania paczki podczas codziennych zakupów. Dodatkowo zmianę przyzwyczajeń zakupowych wymusiła na nas wszystkich pandemia – aktualnie zakupy przez internet robimy częściej, nawet w kategoriach, które jeszcze do niedawna kupowaliśmy w sklepach stacjonarnych. W Żabce reagujemy na te trendy, dlatego poszukujemy i wdrażamy kolejne projekty, które jeszcze bardziej zwiększą zainteresowanie usługą wygodnego odbioru przesyłek w sklepach naszej sieci – mówi Przemysław Tomaszewski, dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju Usług w firmie Żabka Polska.

Przykładem jest nawiązana właśnie współpraca z Empikiem, w ramach której klienci mogą wybrać dowolny sklep Żabka jako punkt odbioru swoich zakupów z Empik.com. Przy zamówieniach powyżej 40 zł, dla członków bezpłatnego programu Empik Premium Free ta forma dostawy dostępna jest za darmo.

– Niezwykle cieszymy się z nawiązania współpracy z siecią sklepów Żabka, która oznacza powiększenie listy punktów odbioru paczek zamówionych na Empik.com o ponad 6,6 tys. kolejnych miejsc w Polsce. To szczególnie ważne we wzmożonym okresie przedświątecznych zakupów. Od teraz klienci będą mogli zamówić do najbliższej Żabki, która często znajduje się kilka kroków od domu, m.in. prezenty świąteczne, książki, zabawki, kosmetyki, małe AGD, dekoracje domowe i tysiące innych produktów. A co ważne, przy zakupach powyżej 40 zł, dla członków programu Empik Premium Free ta forma dostawy jest bezpłatna – mówi Szymon Bujalski, dyrektor e-commerce Empiku.

Za dostarczenie złożonych na Empik.com zamówień do sklepów Żabka odpowiada Poczta Polska S.A.

– Klienci polubili Odbiór w Punkcie, z roku na rok rośnie udział tej formy dostawy. Teraz już 25 proc. paczek naszych klientów jest odbieranych właśnie w jednym z naszych punktów, a przewidujemy, że w okresie przedświątecznym takich przesyłek może być nawet 30 proc. Współpraca z Empik.com i Żabką umożliwi naszym klientom korzystanie z wygodnej firmy odbioru internetowych zakupów – mówi Artur Więckowski, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży Poczty Polskiej.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także