Żabka idzie w ślady kawiarni Starbucks. Klienci, którzy przyjdą do sklepów sieci z własnym kubkiem zapłacą za kawę o 1 zł mniej
Żabka rozpoczęła kolejną akcję promującą ekologiczne postawy konsumenckie. Sieć, która najpierw zachęcała Polaków do tego, żeby przynosili do sklepów butelki zwrotne po piwie, teraz robi ukłon w kierunku amatorów kawy.
W okresie od 17 sierpnia do 14 września każdy, kto przyjdzie do sklepu Żabka z własnym kubkiem może kupić dowolny gorący napój (nie tylko kawę, ale też herbatę i czekoladę) o złotówkę taniej. Akcja obowiązuje we wszystkich placówkach sieci za wyjątkiem autonomicznych sklepów Żabka Nano.
– W Żabce promujemy odpowiedzialne zachowania i wspieramy klientów w podejmowaniu świadomych i dobrych decyzji. Dlatego zachęcamy do przychodzenia do Żabki po kawę z własnymi kubkami. Są one jednym z rozwiązań, dzięki którym możemy mieć bezpośredni wpływ na minimalizację produkcji odpadów – mówi Jarosław Serednicki, dyrektor marketingu w Żabka Polska.
Jak dodaje, niższa cena jest dodatkową zachętą do tego, aby zamawianie gorących napojów do własnych kubków weszło klientom w nawyk.
Ilu Polaków chodzi na kawę do Żabki?
Według badań Café Monitor 2021, dotyczących zwyczajów związanych ze spożyciem kawy w Polsce, Żabka plasuje się pośród trzech najczęściej wymienianych miejsc, do których można się udać, aby wypić kawę.
Żabkę jako miejsce serwujące kawę kojarzy zdecydowana większość, bo ż 89 proc. respondentów. 6 proc. uczestników tych badań deklaruje, że pije kawę z Żabki każdego dnia, 32 proc. (czyli prawie co trzeci) mówi, że robi to kilka razy w tygodniu, a 40 proc. kilka razy w miesiącu
Z analiz samej sieci wynika, że ulubioną kawą klientów Żabki jest latte (sklepy pod tym szyldem oferują im poza nią także espresso, kawę czarną, kawę z mlekiem, oraz cappuccino). Z kolei lubioną porą zakupu kawy w tygodniu są godziny 8:00-9:00 oraz 11:00-12:00 w trakcie weekendu.
Żabka ma też imponujęce wyniki w sprzedaży ciepłych przekąsek, na czele z hot-dogami.
.
Żabka to najszybciej rozwijająca się sieci sklepów typu convenience w Polsce i jeden z najbardziej dynamicznych formatów tego typu na świecie (w latach 2016-2021 otworzyła ponad 4 tys. nowych sklepów). Obecny stan jej posiadania to przeszło 8,5 tys. placówek.
4