26.06.2020/15:01

Żabka rozszerza ofertę lodów na wyłączność. Rozmowa z Jerzym Roguskim, dyrektorem handlowym Żabka Polska

Rozmowa z Jerzym Roguskim, dyrektorem handlowym w firmie Żabka Polska.

Ile lodów jest dostępnych w sezonie w przeciętnym sklepie sieci Żabka? Czy ich oferta różni się w zależności od lokalizacji placówki?

W sezonie wiosenno-letnim w Żabkach dostępnych jest powyżej 70 pozycji z tej kategorii. Lodową ofertę różnicujemy przede wszystkim w zależności od potencjału (wielkości sklepu) oraz liczby bonet, które zmieszczą się w danej placówce.

Które formaty lodów impulsowych sprzedają się w sklepach sieci Żabka najlepiej?

Niezmiennie największą popularnością cieszą się lody na patyku. Staramy się jednak przedstawiać naszym klientom kompleksową ofertę. Szukamy nowości i innowacji we wszystkich segmentach, dlatego w tym sezonie rozszerzyliśmy portfolio mrożonych przysmaków dostępnych wyłącznie w naszej sieci również o lody w formie rożka (Daim), batona (Kinder Bueno), poucha, czyli saszetki (Czekotubka o smaku czekoladowo-orzechowym), w kubku (Kwaśna lemoniada Koral), a ostatnio nawet w formie jajka (Kinder Joy).

Czy na liście lodowych bestsellerów sieci Żabka od lat widnieją te same produkty?

W związku z tym, że asortyment lodów w naszej sieci co sezon ulega zmianie, lista bestselerów także nie jest stała. Największe szanse na to, by się na niej znaleźć mają zwykle lody, które są dostępne w Żabce na wyłączność. Już teraz widzimy, że część z nich – jak np. lody wodne Tymbark czy lody Milka Chocolate Hazelnut – w tym sezonie będzie topsellerami. 

Kiedy wprowadziliście do sprzedaży pierwsze lody produkowane wyłącznie na wasze potrzeby? Jak ten koncept się rozwijał? 

Historia lodów na wyłączność rozpoczęła się od Ptasiego Mleczka, które Żabka wprowadziła na rynek wraz z Lotte Wedel. Rozpoczęliśmy od jednego produktu w 2018 roku, tak aby w 2019 roku poszerzyć ofertę lodów na wyłączność do ośmiu indeksów, a w 2020 roku do 14 pozycji. Należy również zwrócić uwagę, że konsekwentnie podtrzymujemy strategię opartą o markowe produkty. Poza wymienionymi już propozycjami tylko w sieci sklepów Żabka dostępne są m.in.: lody Smarties na patyku firmy Nestlé, lody Magnum Salted Caramel & Almond i Magnum Double Strawberry oraz lody Carte d’OR w rożku, produkowane przez koncern Unilever, lody Sorbet Mango firmy Lotte Wedel czy lody Maltesers firmy Mars Wrigley.

Czy to właśnie ten asortyment przyciąga amatorów lodów do Żabki?

Oferta lodów na wyłączność wyróżnia Żabkę na rynku. Nasze sklepy są naturalnym miejscem do zakupu lodów impulsowych, co przekłada się na bardzo dynamiczne wzrosty sprzedaży odnotowywane co roku, znacznie powyżej wyników rynkowych. To, jak ważne są dla nas produkty na wyłączność, odzwierciedla kampania reklamowa „Lodziarnia pełna marek”, w której pokazujemy przede wszystkim lody dostępne tylko w sklepach Żabka. Jest to zarazem największa w Polsce kampania marketingowa poświęcona tej kategorii produktów, jaką organizuje sieć handlowa.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.