22.07.2020/13:12

Żabka ruszyła z testami usługi Mobilny Kasjer

Żabka chce przyspieszyć obsługę klientów, zwłaszcza tych robiących zakupy w najbardziej obleganych sklepach, np. zlokalizowanych w miejscowościach wypoczynkowych. Najnowszym pomysłem sieci w tym zakresie jest projekt o nazwie Mobilny Kasjer.

Jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl, pilotaż Mobilnego Kasjera wystartował w lipcu w czterech sezonowych Żabkach, zlokalizowanych w Jarosławcu, Świnoujściu, Władysławowie i Sopocie. Testy potrwać mają przez całe wakacje. Wówczas sieć przeanalizuje wyniki i zdecyduje o ewentualnym wdrożeniu usługi w kolejnych placówkach handlowych.

- Projekt zakłada wdrożenie mobilnych zestawów kasjerskich w sklepach w celu odciążenia tradycyjnej kasy - tłumaczy biuro prasowe Żabki w odpowiedzi na pytania portalu wiadomoscihandlowe.pl. - Zestaw składa się z terminala; kolektora, czyli urządzenia, na którym zainstalowana jest aplikacja umożliwiająca sprzedaż; małej drukarki fiskalnej oraz specjalnie przygotowanego pasa, który ułatwia kasjerowi noszenie całego zestawu - dodają przedstawiciele sieci.

Przy pomocy mobilnych zestawów kasjerskich obsługiwani są klienci płacący za zakupy kartą lub telefonem. Takie osoby nie muszą stać w kolejce do regularnej kasy, lecz mogą ją ominąć właśnie dzięki Mobilnemu Kasjerowi.

- Testowane rozwiązanie pozwoli nam na zwiększenie ilości obsługiwanych klientów w krótkim czasie oraz usprawnienie obsługi zwłaszcza w dniach lub godzinach, gdy ruch w sklepach jest zwiększony, np. w dni niehandlowe lub w czasie różnego rodzaju imprez okolicznościowych. Rozwiązanie to będzie więc świetnym narzędziem wspierającym zwłaszcza sklepy sezonowe, a docelowo pozwoli nam na podniesienie komfortu i satysfakcji z zakupów - podkreśla Żabka w komentarzu dla portalu wiadomoscihandlowe.pl.

Skrócenie do absolutnego minimum czasu spędzanego przez klienta w sklepie to jeden z kluczowych celów, jaki wyznaczyła sobie Żabka. W pierwszej połowie 2019 r. sieć komunikowała, że średni czas trwania wizyty w sklepie to 106 sekund. Pod koniec ubiegłego roku było to już poniżej 100 sekund.

- Mamy terminale płatnicze szybko łączące się z bankiem przez płatności zbliżeniowe, uprościliśmy paragony fiskalne. To wszystko powoduje oszczędność sekund lub milisekund na każdym kroku - tłumaczył Adam Manikowski, wiceprezes i dyrektor operacyjny spółki Żabka Polska. - W formacie ultra-high-traffic, w lokalizacjach takich jak np. przejścia podziemne, w kinie Bałtyk w Poznaniu czy już na dworcu w Poznaniu, mamy bardzo małe sklepy o specjalnie dostosowanym asortymencie. W tych sklepach zeszliśmy do 60 sekund, co jest rewelacyjnym wynikiem - wskazywał menedżer.

Jak zapowiedział Manikowski, w 2020 r. prawdopodobnie sieci uda się jeszcze bardziej skrócić średni czas wizyty klienta w sklepie za sprawą wdrożenia Żappka Pay, czyli możliwości płacenia za zakupy aplikacją Żappka (dzięki podpięciu karty). Rozwiązanie zostało udostępnione na szeroką skalę w czerwcu.

Testy usługi Mobilny Kasjer odbywają się w czterech sklepach, (fot. Żabka Polska)

 

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Barbaro 25.07.2020

    Niewolnictwo nadchodzi
    Żabka to dni totalne

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także