20.10.2020/11:35

Żabka testuje rozwiązania gospodarki o obiegu zamkniętym dla marki własnej

Sieć Żabka zachęca klientów i franczyzobiorców do zbiórki plastikowych butelek, wdrażając rozwiązania zgodne z założeniami gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ) dla marki własnej. Akcja ma charakter pilotażowy i jest prowadzona w 23 warszawskich sklepach.

Pilotaż prowadzony jest w 23 sklepach Żabka, zlokalizowane na terenie dwóch warszawskich dzielnic – Praga Północ i Praga Południe. W placówkach tych staną specjalne kosze, do których warszawiacy, przy okazji zakupów, mogą wrzucić przyniesione opakowania po napojach. Klienci, którzy wezmą udział w projekcie, zostaną nagrodzeni punktami lojalnościowymi, czyli tzw. żappsami – 10 żappsów za każdą przyniesioną pustą butelkę plastikową.

To kolejne działania sieci zmierzające do ograniczania produkcji pierwotnego plastiku. Od początku roku Żabka systematycznie wprowadza na opakowaniach produktów marki własnej informacje o tym, jak właściwie segregować zużyte opakowania. Dba także o to, by jak najwięcej z nich powstawało z surowców wtórnych.

– Jako pierwsza firma w Polsce, wspólnie z naszymi klientami i franczyzobiorcami, zamierzamy przetestować działanie gospodarki o obiegu zamkniętym. Gorąco więc zachęcamy mieszkańców dwóch dzielnic Warszawy – Pragi Północ i Południe – by przy okazji zakupów w Żabce przynosili do sklepu puste opakowania po napojach. Wspólnie pokażemy, że małe, proste działania składają się na duży, namacalny efekt. Plastik ten trafi bowiem ponownie na rynek w postaci butelki wody mineralnej OD NOWA. Mamy również nadzieję, że dzięki naszej akcji klienci wyrobią w sobie nawyk oddawania do sklepu pustych plastikowych butelek, tak jak robią to już ze zwrotnymi butelkami szklanymi – mówi Anna Gorączka, Green officer w firmie Żabka Polska.

– Ekologia to temat, który interesuje coraz szerszą grupę klientów. Coraz częściej pytają oni o ekologiczne produkty; cieszą się, że w naszym sklepie nie ma plastikowych toreb na zakupy, tylko papierowe; doceniają oznaczenia na opakowaniach produktów marek własnych, ułatwiające segregację odpadów. W akcję chętnie zaangażowali się nasi klienci, puste plastikowe butelki wrzucam do pojemnika również ja i moi pracownicy – mówi Adrian Olszak, franczyzobiorca sklepu przy ul. Markowskiej w Warszawie.

OD NOWA to naturalna woda mineralna, której opakowanie – butelka i etykieta – jest wykonane z materiału pochodzącego w 100 proc. z recyklingu. Gwarancją tego, że opakowanie wody nie tworzy kolejnego pierwotnego plastiku i nie generuje kolejnych śmieci, jest specjalny znak i hasło na butelce.

Butelki pochodzące w 100 proc. z recyklingu (tzw. rPET) mają także produkty Foodini, Wycisk i S!

Żabka wspólnie z franczyzobiorcami zbiera także surowce wtórne. Udział w programie „Naturalnie razem” jest dobrowolny, do projektu dołączyło już 4 tys. sklepów. W jego ramach Żabka odbiera od franczyzobiorców folię i makulaturę. Dzięki akcji w 2019 r. do odzysku przekazanych zostało 900 ton folii i 7 tys. ton kartonu i papieru.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także