27.04.2017/14:07

Żabka wchłonie Freshmarket. Potężna sieć supermarketów zniknie z rynku?

Zarząd Żabki zastanawia się co dalej z należącą do spółki siecią kilkuset sklepów pod marką Freshmarket. Nie jest wykluczone, że brand zniknie z handlowej mapy Polski, bo nie wpisuje się w preferowany przez Żabkę format convenience.

Freshmarket to sieć supermarketów proximity, której placówki charakteryzują się większymi powierzchniami niż ma to miejsce w przypadku Żabki. Co prawda ten segment radzi sobie na rynku handlu spożywczego całkiem dobrze, ale formaty dyskontów i sklepów convenience jednak go wyprzedzają.

Jak podaje PAP, Tomasz Suchański, prezes spółki Żabka Polska powiedział na konferencji, że jego firma dopina szczegóły przyszłości Freshmarketu. Podkreślił przy tym, że sieć „nie pali pieniędzy”, ale nie pasuje do koncepcji convenience, którą spółka chce rozwijać. Zaznaczył też, że utrzymywanie dwóch brandów jest drogie.

Tomasz Suchański podkreślił, że jeśli chodzi o ekspansję, to firma rośnie o ok. 10 proc., a sprzedaż LFL jest poniżej 10 proc. Dlatego jego zdaniem możliwy jest wzrost przychodów o kilkanaście procent rocznie.

W 2016 r. sieć Żabka zwiększyła się o 430 sklepów, w 2017 r. ma zostać otwartych więcej.  Firma chce stopniowo zwiększać tempo ekspansji, nie będzie żadnych wielkich skoków.

Firma Żabka Polska zrządza siecią ponad 4500 sklepów convenience pod szyldem Żabka i supermarketów proximity pod nazwą Freshmarket. Wartość rocznej sprzedaży spółki w ubiegłym roku wyniosła ok. 6,4 mld zł.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.