18.01.2017/11:48

Żabka wdrożyła swój nowoczesny koncept już w 60 sklepach

Sieć Żabka posiada już ok. 60 sklepów działających w nowoczesnym, testowanym od lipca minionego roku koncepcie - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. - Liczba ta dalej rośnie - mówią nam przedstawiciele sieci, nie zdradzając jednak, modernizację ilu placówek zaplanowano na rok 2017.

Choć sklepów Żabka po gruntownym remodelingu jest już kilkadziesiąt, sieć nadal traktuje swój udoskonalony koncept jako projekt znajdujący się dopiero w fazie testowej. W poszczególnych lokalizacjach sprawdzane są różne rozwiązania, a ostateczna wersja konceptu, o którym pisaliśmy jako pierwsi już w lipcu 2016 r., może różnić się od obecnej.

- Ciągle trwają prace nad wyborem najlepszych rozwiązań dla docelowego formatu przyszłości, który ma zapewnić Żabce pozycję najlepszych sklepów "convenience" dopasowanych do potrzeb polskich klientów. Stąd trudno dzisiaj precyzyjnie określić terminy dla wdrażania poszczególnych zmian w całej sieci - tłumaczy Anna Jarzębowska-Kwiatek, kierownik Działu Public Relations w Żabce, podkreślając zarazem, że testowane zmiany obejmują nie tylko nowy logotyp i wyposażenie sklepów, ale także modyfikację asortymentu i "innowacyjne rozwiązania komunikacyjne".

To, czy i kiedy dojdzie do masowego roll-outu nowoczesnego konceptu Żabki, zależeć będzie nie tylko od wyników generowanych przez placówki, w których trwają testy, ale również od planów nowego właściciela Żabki. Wszystko wskazuje na to, że sieć zostanie sprzedana przez fundusz Mid Europa Partners już w najbliższych miesiącach. Zgodnie z najnowszymi doniesieniami Agencji Reutera, o przejęcie Żabki walczą już tylko cztery podmioty: koncern handlowy CP All z Tajlandii oraz fundusze private equity CVC Capital Partners, TPG i Hellman & Friedman.

Rozmowy na temat przejęcia firmy nie wpływają jednak na testy nowego konceptu. Sieć nieustannie szuka kolejnych rozwiązań mogących zwiększyć rentowność badanych placówek. Przykładowo, w ostatnim czasie Żabka przeprowadziła po raz pierwszy akcję zachęcającą klientów do odwiedzenia placówek z nowym logotypem polegającą na emisji kuponów dostępnych do pobrania w internecie. Wygenerowane kody pozwalały na zakup poszczególnych produktów ze zniżką 40 proc. Każdy z klientów wykorzystać mógł jeden kod, upoważniający do zakupu maksymalnie trzech sztuk produktu.

- W każdym z trzech tygodni trwania akcji (21 grudnia - 10 stycznia) oferowane były zniżki na inne produkty dostępne w sklepach z nowym logotypem. Nie wykluczamy, że akcja zostanie powtórzona lub na stałe wprowadzona do sieci, ale takie decyzje jeszcze nie zapadły - mówi Jarzębowska-Kwiatek.

Każda otwierana na nowo placówka Żabki wspierana jest także - w pierwszych tygodniach po reotwarciu - kolportażem drukowanych kuponów rabatowych. Niektóre z kuponów upoważniają do kupna pojedynczych produktów (zarówno asortyment widoczny na półkach sklepowych, jak i dostępny w ramach Żabka Cafe) w promocyjnych cenach, inne natomiast pozwalają klientowi na oszczędzenie konkretnej kwoty podczas całych zakupów (np. 5 zł).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.