22.06.2020/12:42

Adam Manikowski, wiceprezes Żabka Polska: Mamy ambicję, by otworzyć w tym roku 1000 nowych sklepów

Adam Manikowski, wiceprezes spółki Żabka Polska ds. operacyjnych, zwrócił uwagę - podczas webinarium, zorganizowanego w trakcie rozdania statuetek Retailer of the Year - że dzięki dynamicznemu rozwojowi Żabka jest obecnie największą siecią convenience w Europie. Ujawnił, że ambicją zarządu jest otwarcie w tym roku 1000 nowych sklepów. Menedżer opowiadał też o działaniach spółki w reakcji na pandemię koronawirusa, a także o przygotowaniach do „nowej normalności”.

Jak relacjonował podczas webinarium Nielsena Adam Manikowski, członek zarządu i szef operacji spółki Żabka Polska, w dobie pandemii koronawirusa firma reagowała szybko i skutecznie, m.in. natychmiast poszerzając podstawowy asortyment produktów czy wprowadzając dodatkowe usługi Żabka do domu oraz Zamów i odbierz. Firma wdrożyła specjalny program subwencji dla franczyzobiorców najbardziej dotkniętych skutkami epidemii. Sieć prowadzi też działania z zakresu CSR, m.in. prowadząc program koordynacji pomocy lokalnej, wspierając szpitale w ramach akcji „Razem więcej” czy oferując Ministerstwu Zdrowia nieodpłatną pomoc w zakresie analizy danych epidemicznych.

– Bardzo szybko zorganizowaliśmy sztab kryzysowy, co miało wpływ na sposób podejmowania decyzji i naszą strategię. Jeszcze przed lockdownem przenieśliśmy ponad 900 osób w tryb pracy zdalnej, z dnia na dzień zaczęliśmy wszystkie spotkania organizować w formie wirtualnej. Dokonaliśmy stosownej korekty obiegu dokumentów, w czym bardzo pomogła nam przeprowadzona wcześniej cyfryzacja biznesu – doskonale sprawdził się obieg tzw. paperless oraz wdrożony w naszym systemie e-podpis. Co bardzo ważne dla nas i dla naszych konsumentów, zmieniliśmy nasz profil zaangażowania społecznego. Dokonaliśmy ponadto przeglądu wszystkich naszych aktywności i na czas epidemii zamroziliśmy te z nich, które obenie nie dają takiej wartości dodanej, jak przed pandemią – wyliczał Adam Manikowski.

Spółka dokonuje transformacji 3D – formatu, cyfrowej oraz odpowiedzialności społecznej. Spójność tych działań umożliwiła skuteczne reagowanie na pandemię.

– Gdyby nie to [kompleksowe podejście – red.] nie udałoby nam się działać tak szybko i skutecznie. Bardzo szybko, praktycznie od zera, zbudowaliśmy platformę e-commerce z dostawami produktów do domu oraz usługą click&collect. Dzięki temu, że mamy pełny dostęp do informacji w czasie rzeczywistym, mogliśmy błyskawicznie reagować na zmiany w zachowaniach zakupowych konsumentów. Przykładowo, wiemy, że obecnie klienci kupują rzadziej, ale więcej. Dostosowaliśmy się do tego, poszerzając podstawowy asortyment. Natychmiastowo wprowadziliśmy do oferty mrożone mięso – kiedyś Żabka nie była kojarzona z takim asortymentem, a obecnie sprzedaje się on bardzo dobrze. W ciągu kilku tygodnia wprowadziliśmy bułki mrożone do odpieku, hot-doga bezpiecznie pakowanego na wynos oraz kluczowy produkt z kategorii QMS, czyli cheeseburgera bezpiecznie pakowanego w pergamin, do szybkiego podgrzania w mikrofali – praktycznie bezdotykowo. Kolejne przykłady poszerzenia oferty to shoty prozdrowotne czy cała gama dań gotowych. Tak szybkie działanie możliwe było dzięki głębokiej analizie danych, wspieranej przez sztuczną inteligencję. Analiza danych z aplikacji Żappka, którą obecnie wykorzystuje ponad 3 mln klientów, pomogła nam też wprowadzić takie mechanizmy sprzedażowe, jak promocje targetowane, promocje godzinowe czy „happy hours” – kontynuował Manikowski podczas webinarium Nielsena.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.