Zakaz handlu w niedziele napędza rynek reklamy. Królem wydatków Lidl i Media Expert
Według danych Kantar Media sektor handlu napędza wzrost rynku reklamy w Polsce. Sieci handlowe zwiększyły wydatki na reklamę o ponad 17 proc. Nakłady sektora farmaceutycznego wzrosły o 12 proc.. Jak donosi „Rzeczpospolita” te dwie branże odpowiadają za 1/3 rynku reklamy w tradycyjnych mediach. Daleko w tyle są sektory kosmetyczny i spożywczy.
Zdaniem ekspertów cytowanych przez „Rz” skokowy wzrost wydatków w handlu to efekt zakazu handlu w niedziele, który zmusił sieci handlowe do walki o klientów poprzez ostre promocje cenowe, głównie za pośrednictwem agresywnych kampanii reklamowych.
Najwięcej na reklamę w sektorze handlu wydaje sieć Lidl, która w I półroczu wyłożyła na reklamę w mediach tradycyjnych 376 mln zł, o ponad 1/5 więcej niż rok wcześniej. Ponad 254 mln zł wydała na reklamy w radio i TV spółka Terg, która jest właścicielem sieci Media Expert, zaś firma Euro Net Warszawa (do której należą sklepy RTV Euro AGD) wyłożyła w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 234,5 mln zł.
Jak wyglądały wydatki reklamowe w mediach według branż w I półroczu 2018 r.? Najwięcej wydały firmy handlowe i farmaceutyczne, każdy z sektorów miał po 17 proc. udziałów w wydatkach, przedsiębiorstwa spożywcze miały 10-proc. udział, zaś sektor higieny i pielęgnacji 8-proc.
Więcej na łamach dziennika: Rzeczpospolita
6 komentarzy
-
12.08.2018
No, dalej jak Ja widze, to słysze niskie ceny;) To się nazywa chwytliwy spot:)
-
09.08.2018
Muszą inwestować w reklamę skoro odszedł im jedne dzień, chociaż zawsze jest też sprzedaż online ;)
-
02.08.2018
A z tanich i dobrych gazetek się wycofali
-
26.07.2018
Duże reklamy i duże zyski. Co się dziwić, że lidl i media expert inwestują.
-
26.07.2018
no pamiętam akcję z Lisowską, to było coś, chyba rekord.
-
25.07.2018
ME zawsze było królem. Słychać o nich wszędzie i dużo. Fajnie ze to polski sklep.
17