24.07.2018/10:10

Zakaz handlu w niedziele napędza rynek reklamy. Królem wydatków Lidl i Media Expert

Według danych Kantar Media sektor handlu napędza wzrost rynku reklamy w Polsce. Sieci handlowe zwiększyły wydatki na reklamę o ponad 17 proc. Nakłady sektora farmaceutycznego wzrosły o 12 proc.. Jak donosi „Rzeczpospolita”  te dwie branże odpowiadają za 1/3 rynku reklamy w tradycyjnych mediach. Daleko w tyle są sektory kosmetyczny i spożywczy.

Zdaniem ekspertów cytowanych przez „Rz” skokowy wzrost wydatków w handlu to efekt zakazu handlu w niedziele, który zmusił sieci handlowe do walki o klientów poprzez ostre promocje cenowe,  głównie za pośrednictwem agresywnych kampanii reklamowych.

Najwięcej na reklamę w sektorze handlu wydaje sieć Lidl, która w I półroczu wyłożyła na reklamę w mediach tradycyjnych 376 mln zł, o ponad 1/5 więcej niż rok wcześniej. Ponad 254 mln zł wydała na reklamy w radio i TV spółka Terg, która jest właścicielem sieci Media Expert, zaś firma Euro Net Warszawa (do której należą sklepy RTV Euro AGD) wyłożyła w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 234,5 mln zł.

Jak wyglądały wydatki reklamowe w mediach według branż w I półroczu 2018 r.? Najwięcej wydały firmy handlowe i farmaceutyczne, każdy z sektorów miał po 17 proc. udziałów w wydatkach, przedsiębiorstwa spożywcze miały 10-proc. udział, zaś sektor higieny i pielęgnacji 8-proc.

Więcej na łamach dziennika: Rzeczpospolita

Dodaj komentarz

6 komentarzy

  • szepard 12.08.2018

    No, dalej jak Ja widze, to słysze niskie ceny;) To się nazywa chwytliwy spot:)

  • Villa 09.08.2018

    Muszą inwestować w reklamę skoro odszedł im jedne dzień, chociaż zawsze jest też sprzedaż online ;)

  • Frost 02.08.2018

    A z tanich i dobrych gazetek się wycofali

  • Margo 26.07.2018

    Duże reklamy i duże zyski. Co się dziwić, że lidl i media expert inwestują.

  • maska 26.07.2018

    no pamiętam akcję z Lisowską, to było coś, chyba rekord.

  • rik 25.07.2018

    ME zawsze było królem. Słychać o nich wszędzie i dużo. Fajnie ze to polski sklep.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.