02.03.2017/10:00

Zalando notuje ponad 20-proc. wzrost przychodów. W planach duże inwestycje

Sklep internetowy Zalando.com zanotował w 2016 r. przychody na poziomie 3,639 mld euro, co oznacza wzrost o 23 proc. w porównaniu z rokiem 2015. Zysk EBIT wyniósł 216,3 mln euro, co oznacza marżę na poziomie 5,9 proc.

- Ostatni rok naszej działalności wyraźnie pokazuje, że Zalando wciąż intensywnie rozwija się zarówno pod względem liczby pozyskanych klientów, jak i przychodów. Dużą dynamiką charakteryzuje się także polski rynek e-commerce, dlatego w zeszłym roku rozpoczęliśmy budowę centrum logistycznego pod Szczecinem, które zacznie swoją działalność pod koniec 2017 roku. Wierzymy, że strategiczne położenie Polski oraz jej ogromny potencjał przybliży nas do zrealizowania kolejnych celów Zalando – mówi Giuseppe Tamola, Country Manager Zalando na Polskę, Włochy oraz Hiszpanię.

W 2017 r. Zalando zamierza utrzymać silną pozycję na rynku sprzedaży odzieży online w 2017 roku, zwiększając przychody o 20–25%. Będzie to stanowiło kontynuację dobrych wyników z 2016 roku, kiedy najpopularniejsza w Europie platforma modowa online każdy kolejny kwartał zamykała z większym zyskiem. Wynikało to głównie ze skupienia się na potrzebach konsumentów i dostawców, jak również kolejnych inwestycji w infrastrukturę firmy. Przychody w roku 2016 wzrosły o 23,0% i osiągnęły poziom 3,639 mld EUR (2015: 2,958 mld EUR). Skorygowana marża EBIT wzrosła o 5,9%, co odpowiada skorygowanej marży EBIT w wysokości 216,3 mln EUR (2015: 107,5 mln EUR, 3,6%). Zalando przewiduje osiągnięcie w roku 2017 skorygowanej marży EBIT w zakresie 5,0–6,0%.

W tym roku Zalando planuje stworzyć ponad 2000 miejsc pracy. - Dynamiczny wzrost wymaga nieustannych inwestycji. Jesteśmy dumni z osiągnięcia znaczących postępów w rozwijaniu naszej działalności – powiedział Rubin Ritter, członek Zarządu Zalando. Rozwijając technologię i system operacyjny w celu przekształcenia branży modowej w Europie, będziemy nadal inwestować w wyjątkową i bezbłędną obsługę klienta, a także korzystniejszą ofertę dla dostawców. Wszystko po to, aby utrzymać przewagę na rynku. Zamierzamy jednocześnie poszerzyć nasz zespół, tworząc w tym roku ponad 2000 nowych miejsc pracy – wyjaśnia Ritter.

W roku 2016 prawie 20 mln klientów (+11%) zrobiło zakupy na platformie Zalando, korzystając coraz częściej z urządzeń mobilnych. Klienci mogli skorzystać z bogatszego asortymentu oraz jeszcze lepszej oferty usług dostawy i zwrotu. Platforma Zalando stała się popularnym miejscem zakupów modowych dla konsumentów i rosnącej liczby partnerów biznesowych. Zalando umożliwia partnerom dostosowanie skali prowadzonej działalności dzięki usługom sprzedaży hurtowej, programowi partnerskiemu oraz rozwiązaniom cyfrowym, jak np. Zalando Media Solutions.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.