16.05.2017/11:14

Zalando testuje dostawy z wykorzystaniem geolokalizacji

Firma modowa Zalando rozpoczęła testy dostaw kurierskich z wykorzystaniem geolokalizacji klienta. Pierwsze testy zostały uruchomione na początku kwietnia br. w Belgii. Klienci mogą w krótkim czasie wybrać, kiedy i gdzie ich zamówienie ma zostać dostarczone, a dostawy są realizowane na podstawie usług geolokalizacji w smartfonie kupującego.

Zalando, jedna z największych internetowych platform modowych w Europie, rozpoczęło testy dostaw w Brukseli, Gandawie i Antwerpii, wraz z belgijskim start-upem Parcify. Klienci uczestniczący w tym teście mogą wskazać miejsce i termin dostawy. W odróżnieniu od tradycyjnych dostaw, nie muszą czekać w domu na kuriera, a czas i miejsce dostarczenia zamówienia są w stanie szybko zmienić. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu geolokalizacji w smartfonach klientów, do której będzie miał dostęp kurier doręczający paczkę. W fazie testowej usługa jest bezpłatna.

– Większość z nas nie raz spotkała się z sytuacją, w której czekamy na dostawę, ale w tym czasie musimy załatwić sprawy zawodowe lub odebrać dziecko ze szkoły. Natłok spraw, zamknięta poczta, paczkomat nie po drodze to kolejny dzień opóźnienia w odebraniu zamówienia. Dzięki nowemu pilotażowi nasi klienci mogą być znacznie bardziej elastyczni – mówi Ken Fontijn, Country Manager Zalando na Belgię, Holandię i Luksemburg.

 Jak działa usługa Parcify?

  • Klienci, którzy biorą udział w testach, pobierają aplikację Parcify
  • Podczas składania zamówienia na Zalando nie wpisują własnego adresu, ale tzw. „adres Parcify"
  • Po dostarczeniu zamówienia na „adres Parcify", klienci są informowani poprzez powiadomienie push o możliwości zaplanowania dostawy do preferowanego przez nich miejsca aktualizowanego na podstawie geolokalizacji
  • Klienci mogą zaplanować dostawy siedem dni w tygodniu od godziny 7:00 do 24:00

Zalando (https://corporate.zalando.com) jest wiodącą platformą modową w Europie. Firma z siedzibą w Berlinie oferuje swoim klientom szeroki wybór odzieży, obuwia i akcesoriów dla kobiet, mężczyzn i dzieci z darmową dostawą i zwrotem. W asortymencie znajdują się zarówno marki znane na całym świecie, jak i produkty lokalnych projektantów, a także marki własne. Zalando działa w 15 krajach europejskich, w tym w Polsce. Adresy internetowe firmy każdego miesiąca generują około 200 milionów odsłon, a w pierwszym kwartale 2017 roku ponad 68% pochodziło z urządzeń mobilnych, co daje prawie 20.4 miliona aktywnych klientów na koniec kwartału.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.