Zalando testuje dostawy z wykorzystaniem geolokalizacji
Firma modowa Zalando rozpoczęła testy dostaw kurierskich z wykorzystaniem geolokalizacji klienta. Pierwsze testy zostały uruchomione na początku kwietnia br. w Belgii. Klienci mogą w krótkim czasie wybrać, kiedy i gdzie ich zamówienie ma zostać dostarczone, a dostawy są realizowane na podstawie usług geolokalizacji w smartfonie kupującego.
Zalando, jedna z największych internetowych platform modowych w Europie, rozpoczęło testy dostaw w Brukseli, Gandawie i Antwerpii, wraz z belgijskim start-upem Parcify. Klienci uczestniczący w tym teście mogą wskazać miejsce i termin dostawy. W odróżnieniu od tradycyjnych dostaw, nie muszą czekać w domu na kuriera, a czas i miejsce dostarczenia zamówienia są w stanie szybko zmienić. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu geolokalizacji w smartfonach klientów, do której będzie miał dostęp kurier doręczający paczkę. W fazie testowej usługa jest bezpłatna.
– Większość z nas nie raz spotkała się z sytuacją, w której czekamy na dostawę, ale w tym czasie musimy załatwić sprawy zawodowe lub odebrać dziecko ze szkoły. Natłok spraw, zamknięta poczta, paczkomat nie po drodze to kolejny dzień opóźnienia w odebraniu zamówienia. Dzięki nowemu pilotażowi nasi klienci mogą być znacznie bardziej elastyczni – mówi Ken Fontijn, Country Manager Zalando na Belgię, Holandię i Luksemburg.
Jak działa usługa Parcify?
- Klienci, którzy biorą udział w testach, pobierają aplikację Parcify
- Podczas składania zamówienia na Zalando nie wpisują własnego adresu, ale tzw. „adres Parcify"
- Po dostarczeniu zamówienia na „adres Parcify", klienci są informowani poprzez powiadomienie push o możliwości zaplanowania dostawy do preferowanego przez nich miejsca aktualizowanego na podstawie geolokalizacji
- Klienci mogą zaplanować dostawy siedem dni w tygodniu od godziny 7:00 do 24:00
Zalando (https://corporate.zalando.com
2