26.05.2020/11:52

Zamawianie jedzenia online nadal popularne, ale widać nowe trendy

Polacy nadal chętnie zamawiają dania za pomocą agregatorów. Porównując okres przed wybuchem pandemii do obecnego, o ponad połowę spadła liczba transakcji gotówkowych. Zmieniły się również godziny zamawiania posiłków z wieczornych na wczesnopopołudniowe. Nadal najpopularniejszym daniem w dostawie jest pizza. To wnioski płynące z danych PizzaPortal.pl.

Liczba zamówień dań za pomocą PizzaPortal.pl pozostaje na podobnym poziomie jak przed wybuchem pandemii. Wzrósł natomiast średni koszyk wartości zamówienia, co oznacza, że klienci wydają jednorazowo nieco więcej środków. W okresie pandemii wzrosła popularność płatności bezgotówkowych za zamawiane dania i znacząco spadła liczba transakcji gotówkowych – prawie o 50 proc.

 – Zamawiający zdecydowanie wolą płacić za dania bezgotówkowo. W ten sposób ograniczają do minimum kontakt z dostawcą jedzenia. Restauracje, które współpracują z nami, wprowadziły opcję dostawy bezdotykowej, aby zwiększyć bezpieczeństwo. Zaobserwowaliśmy zmiany nie tylko w sposobie płatności za dania, ale też w godzinach zamawiania posiłków. Teraz największy ruch jest pomiędzy godziną 12 a 16. Przed wybuchem pandemii były to zdecydowanie pory wieczorne – wyjaśnia Piotr Kruszyński, CEO PizzaPortal.pl.

Najpopularniejszym daniem w dostawie zarówno przed, jak i podczas pandemii jest pizza i stanowi ponad 50 proc. wszystkich zamówień. Na drugim miejscu znajduje się kuchnia amerykańska i burgery – 31 proc., a na kolejnych kuchnia azjatycka i sushi – 7,6 proc., kuchnia arabska 5,6 proc. oraz domowe jedzenie – 3,5 proc. Ulubione pizze zamawiających to Capricciosa, Pepperoni, Margherita i Hawajska. Spośród dań kuchni amerykańskiej królują cheeseburgery i kurczaki w panierce. Z kuchni azjatyckiej zamawiający wybierają kurczaka po tajlandzku czy indyjsku oraz sajgonki. Spadła natomiast popularność sushi.

Jak wynika z raportu „Klikasz i jesz. Raport o rynku dostaw jedzenia w Polsce”, z roku na rok rośnie znaczenie serwisów, takich jak PizzaPortal.pl kosztem dedykowanych stron internetowych restauracji.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Róża 11.04.2021

    Cytuję z artykułu: ,,Liczba zamówień dań za pomocą PizzaPortal.pl pozostaje na podobnym poziomie jak przed wybuchem pandemii."
    Przecież PizzaPortal przestał działać już przed pandemią, więc jak może być podobna liczba zamówień jak sprzed pandemii, skoro od 7 lutego 2020roku już nie można zamawiać na ich stronie?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.