19.10.2016/14:30

Zanika sezonowość sprzedaży ekologicznych olejów

Od kilku lat rynek tzw. zdrowej żywności rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Jednym z jego najciekawszych segmentów jest kategoria olejów ekologicznych. Wnioski z analizy trendów rynkowych oraz zachowań konsumentów w krajach zachodnich są jednoznaczne – nasz rynek olejów ekologicznych mimo ostatnich wzrostów wciąż ma ogromny potencjał.

Ze względu na szereg prozdrowotnych właściwości oraz liczne możliwości zastosowania asortyment olejów bio stanowi dużą część półki ze „zdrową żywnością” i stale się poszerza. Kategorię olejów ekologicznych najłatwiej jest podzielić na produkty, które można stosować wyłącznie na zimno, np. olej lniany, oraz takie, które bez utraty właściwości można wykorzystywać do smażenia, pieczenia czy grillowania, np. olej kokosowy czy olej z czerwonej palmy. Warto o tym pamiętać, aby w razie potrzeby pomóc klientowi dokonać właściwego wyboru.

Przez cały rok

W przypadku olejów trudno jest zaobserwować sezonowość sprzedaży. Wynika to przede wszystkim z szerokich możliwości stosowania tego typu produktów. Co prawda okres jesienno-zimowy sprzyja pieczeniu ciast, do tego świetnie nadaje się np. olej kokosowy, ale z drugiej strony Polacy przez cały rok spożywają dużą ilość surówek i sałatek, do których chętnie dodają oleje ekologiczne, np. z pestek winogron, z ostropestu czy z pestek dyni. – Sezonowość sprzedaży olejów tłoczonych na zimno zanika. Sezon letni z reguły odznaczał się spadkiem sprzedaży tego asortymentu, jednak dziś różnica jest niezauważalna – mówi Przemysław Meller, dyrektor handlowy firmy SemCo. Jednym z najczęściej wybieranych olejów ekologicznych jest kokosowy. – Popularność zawdzięcza przede wszystkim uniwersalności stosowania. Ekologiczny olej kokosowy można dodać do ciast, deserów, a nawet do kawy. Stanowi świetną bazę do smażenia placuszków, naleśników oraz mięsa – wyjaśnia Łukasz Walczak, członek zarządu firmy Look Food. Zwraca też uwagę, że olej kokosowy wykazuje dodatkowo szerokie zastosowanie kosmetyczne. Często jest stosowany np. do oczyszczania i nawilżania skóry twarzy czy odżywiania końcówek włosów. – Dużym zainteresowaniem cieszy się także olej lniany. Jest stosowany zarówno w diecie konsumentów, jak i w kosmetyce. Jest popularny z uwagi na łagodny smak – dodaje Meller.

Klasyka i nowości

Konsumenci doceniają także właściwości oliwy z oliwek oraz oleju z ostropestu. Chętnie sięgają również po nowości. – W ofercie firmy Look Food znajduje się olej z maku szarego, z maku niebieskiego, z konopi oraz olej z ekologicznej palmy czerwonej. Powyższe propozycje, choć nierzadko zaskakujące, okazały się strzałem w dziesiątkę – komentuje Walczak. Wyraźnie widać, że ekokonsumenci nieustannie poszukują nowych i mało znanych pozycji na półce ze „zdrową żywnością”. Przy wyborze olejów kierują się smakiem, zastosowaniem i przede wszystkim profilaktycznymi właściwościami produktów. Na kategorii swoje piętno odciska też trend patriotyzmu konsumenckiego. – Konsumenci chętniej sięgają po polskie marki żywności ekologicznej. Jednocześnie są świadomi, że niektóre surowce, np. olej z kokosa, z uwagi na warunki klimatyczne trzeba sprowadzać z zagranicy – komentuje nasz rozmówca.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Moni 19.10.2016

    Jak olej dyniowy to tylko Steirer, mega smak i aromat. I pochodzenie ziaren udokumentowane, zero chińszczyzny. Dzieci go kochają !!

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.