20.02.2019/06:23

Zdrowe produkty convenience – kluczowy trend na rynku świeżej żywności w 2019 r.

Świeża żywność ze swej istoty traktowana jest jako „zdrowa”. W 2019 r. producenci i handlowcy będą się starali połączyć takie cechy świeżych produktów, jak wysoka wartość odżywcza i działanie prozdrowotne, z wygodą – zarówno zakupów, jak i spożycia. To wnioski z raportu Fruit Logistica Trend Report 2019.

W przeszłości żywność „convenience” niekoniecznie kojarzyła się ze świadomością prozdrowotną. Obecnie szybko rośnie popyt na świeże produkty, zapakowane w wygodny sposób, przeznaczone dla konsumentów żyjących w ciągłym pędzie, zarówno podczas zakupów, jak i w czasie gotowania potraw w domu.

Obecnie coraz mniej ludzi regularnie przyrządza sobie potrawy samodzielnie, choć pora rodzinnych posiłków wciąż pozostaje ważna dla wielu osób. Ci, którzy wciąż chętnie gotują w domu, poświęcają na to coraz mniej czasu. Coraz krócej trwają także zakupy. Z drugiej strony, obecnie konsumenci bardziej dbają o zdrowie – te dwa trendy rodzą popyt na zdrową i wygodną świeżą żywność. Poszukiwane są produkty, z których szybko i łatwo można przyrządzić zdrowy posiłek dla rodziny.

Jak pokazują dane z raportu Fruit Logistica Trend, konsumenci coraz chętniej jadają poza domem. Także i to zjawisko wpływa na zmianę podejścia do kupowania świeżych produktów do domowej kuchni – co będzie miało poważne konsekwencje dla detalistów. Muszą oni obecnie poświęcić tyle samo wysiłku na modyfikację tego, jakie świeże produkty sprzedają, jak i tego, w jaki sposób je sprzedają.

Zmiany zaczynają się tuż za wejściem do sklepu. Aby przyciągnąć uwagę zabieganych konsumentów, detaliści muszą im zaoferować możliwie jak najwięcej wygody. Tradycyjny układ stoisk, zachęcający klientów do przemieszczania się po całym sklepie, trzeba będzie modyfikować w taki sposób, by mieli oni bezpośredni dostęp do produktów, których potrzebują. Konsumenci będą ponadto coraz częściej szukać zdrowej żywności – na ten popyt producenci i detaliści będą musieli zareagować, uważając jednak, by nie przeładować sklepów.

Muszą też wypracować metody informowania konsumentów w kwestiach zdrowego odżywiania. Takie porady powinny być szyte na miarę indywidualnych potrzeb, do czego najlepiej służy połączenie fachowego doradztwa ze strony personelu sklepu z wykorzystaniem nowoczesnych kanałów komunikacji, takich jak aplikacje na smartfony.

Wartością dodaną będzie zaufanie – jest prawdopodobne, że konsumenci będą coraz częściej polegać na sprawdzonych markach. Poszukiwane będą brandy, które dostarczają produkty zdrowe i dobrej jakości, a jednocześnie wypracują ofertę, z której konsumenci będą mogli łatwo zidentyfikować dokładnie te produkty, których poszukują, dokładnie w takich porcjach, jakich potrzebują. Według autorów raportu Fruit Logistica Trend powyższe oczekiwania konsumentów będą kształtować innowacyjną ofertę sklepów, łączącą „zdrowie” i „wygodę”.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.