25.01.2017/13:35

Zmiana pokoleniowa wyzwaniem dla polskich firm

Firmy rodzinne chcą być długowieczne, ale ich właściciele często nie wiedzą, jak skutecznie przeprowadzić sukcesję – pisze „Puls Biznesu”.

Gazeta przytacza wyniki badania przeprowadzonego przez Instytut Biznesu Rodzinnego „Firma rodzinna to marka”, według którego 36 proc. firm w Polsce to przedsiębiorstwa rodzinne. W porównaniu z Zachodem to słaby wynik. Największym wyzwaniem czekającym rodzime biznesy jest proces zmiany pokoleniowej, ale jedynie 5 proc. planuje sukcesję w ciągu najbliższych pięciu lat. Ze światowych badań wynika, że aż 70 proc. firm nie przetrwa do drugiego pokolenia. W Polsce jest to zagrożenie dla gospodarki, bo biznesy familijne generują blisko 18 proc. PKB. Firmy tego typu dominują w handlu hurtowym i detalicznym (32,2 proc. przedsiębiorstw), na drugim miejscu jest przetwórstwo przemysłowe (16, 3 proc.), budownictwo (11,9 proc.) i działalność profesjonalna (10,6 proc.). 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.