30.05.2016/15:58

Żywność dla dzieci - ważna pozycja w ofercie sklepu

Wielu producentów żywności dla dzieci wzięło na siebie trud edukowania zarówno rodziców, jak i dzieci w kwestii roli, jaką odgrywa prawidłowa dieta w ich rozwoju. Rodzice starszych dzieci mają jednak trudności w realizowaniu wskazówek ekspertów – ich pociechy mają już swoje zdanie i gust niekoniecznie zbieżny z zaleceniami dietetyków. Dużo nowych propozycji ma za zadanie pomóc rodzicom w realizowaniu tych celów.

Kategoria żywności i dla niemowląt i małych dzieci do lat trzech jest warta ponad 1,3 mld zł i z roku na rok rośnie. Jej największym segmentem są mleka modyfikowane, odpowiedzialne wartościowo za blisko połowę kategorii. Dania gotowe w słoiczkach oraz kaszki także mają prawię połowę udziałów, najmniejszy – kilkuprocentowy – jest segment soków, nektarów i napojów. – Rodzice deklarują, że to najważniejsza grupa produktów w ramach wszystkich ich zakupów dla całego gospodarstwa domowego – podkreśla Jarosław Pyżlak, kierownik ds. rozwoju kategorii produktów w Nestlé Nutrition. Szwajcarski koncern jest właścicielem takich marek jak Gerber, Bobo Frut czy Nan Pro oraz lidem sprzedaży ilościowej i wartościowej w segmentach dań gotowych oraz soków i nektarów, a także wiceliderem w pozostałych dwóch segmentach (Nestlé Nutrition za Nielsenem, MAT, marzec 2016).

Wygodnie „na raz”
Rodzice są coraz bardziej świadomi roli, jaką odgrywa prawidłowa dieta w rozwoju ich dzieci i wiedzą coraz więcej na temat jej prawidłowego komponowania, co jest wynikiem większego nacisku kładzionego na te zagadnienia przez lekarzy, prasę i portale poradnikowe – mówi Zbigniew Wojtczak, starszy kierownik produktu odpowiedzialny za markę Gerber w Nestlé Nutrition. Jak dodaje, najbardziej rozpoznawalnym programem edukacyjnym przeznaczonym dla rodziców jest „Zdrowy Start w Przyszłość” (źródło danych: Millward Brown, 2015), którego częścią jest kampania „Elementarz smaków”, prowadzona przez Gerber. W te działania wpisuje się z kolei akcja „W jak wygodna nauka smaków”, kampania reklamowa nowości Gerber – owoców w tubkach. To produkty dla dzieci, które ukończyły 6. miesiąc życia. Mogą być podawane na każdym etapie rozszerzania diety, zarówno jako pierwszy kontakt z owocami, jak i przekąska czy deserek dla starszych dzieci. – Plusem tubek jest ich wielkość – mieszczą porcję idealną „na raz”, co jest znaczącym ułatwieniem – nie ma konieczności dzielenia posiłku i przechowywania go, ani marnowania niezjedzonych pozostałości. Opakowanie jest niewielkie i elastyczne. Można je podać dziecku na spacerze bez obawy, że produkt stłucze się lub otworzy w torbie – mówi Zbigniew Wojtczak. Tubki Gerber są dostępne w sześciu smakach opartych o popularne owoce (jabłko, gruszka, brzoskwinia, morela, truskawka, banan), jak i występujące rzadziej w diecie dzieci (jagody, mango). Dzięki tej rozpiętości produkt ma znaleźć uznanie zarówno w oczach bardziej tradycyjnych rodziców, jak i tych, którzy szukają dla maluchów ciekawych doznań i chcą poszerzać ich horyzont smakowy. – Deserki w tubkach Gerber, jako pierwsze w tym segmencie rynku, otrzymają tak szerokie wsparcie marketingowe, obejmujące wszystkie kluczowe kanały komunikacji z mamami – telewizję, internet, prasę parentingową. Dzięki niej produkty Gerber bardzo szybko zagoszczą w świadomości rodziców – zapewnia przedstawiciel w Nestlé Nutrition.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.