REKLAMADan Cake - Baner Główny (listopad-grudzień 2018)

(Svetofor)

Rosyjska sieć hard dyskontów Svetofor zrezygnowała z planowanej ekspansji na polskim rynku – dowiedział się nieoficjalnie portal wiadomoscihandlowe.pl. Rosjanie chcieli otworzyć w Polsce ponad 100 sklepów pod szyldem Mere, które konkurowałyby znacznie niższymi cenami z Lidlem i Biedronką. Okazał się jednak, że polski rynek jest dla rosyjskiego operatora zbyt konkurencyjny, m.in. dlatego firma Torgservis, która miała rozwijać nową sieć sklepów, wycofała się z Polski.

REKLAMAPszczółka - Belka w artykułach - Fantazje (09-12.12.2018)

Kilka tygodni temu gruchnęła wiadomość, że rosyjski dyskonter planuje wejść na kilka rynków europejskich, w tym do Rumunii, Polski i do Niemiec. Na rynku rumuńskim Rosjanie chcą otworzyć 16 sklepów do końca 2018 r., a pierwsze dwie placówki ruszą we wrześniu w miastach Snagov i Brasov. W ciągu najbliższych dwóch lat operator planuje tam otwarcie - według rożnych źródeł - od 100 do nawet 200-250 sklepów pod szyldem Mere.

W przypadku Polski do końca roku miało ruszyć osiem sklepów Mere, a docelowo miało ich być 105. Swoją drogą to bardzo skromna liczba jak na hard dyskont, który konkuruje niską ceną uzyskiwaną głównie dzięki potężnej skali operacji i sile zakupowej. Operator zapowiadał ekspansję na południowe regiony naszego kraju.

Redakcja portalu wiadomoscihandlowe.pl próbowała skontaktować z przedstawicielstwami rosyjskiej sieci. Zwróciliśmy się mailowo z prośbą o komentarz do centrali sieci Svetofor, m.in. do działu zajmującego się sprawami wynajmu powierzchni oraz działu odpowiadającego za dostawy towarów. Napisaliśmy również do dyrektora jednego z moskiewskich sklepów Svetofor – również bez odpowiedzi.

Próbowaliśmy także nawiązać kontakt z polskimi przedstawicielem firmy Torgservis, która miała swoją siedzibę w Krakowie, a także z działem handlowym, który pilotował negocjacje z polskimi dostawcami w obszarze marki własnej. W tym wypadku także nie udało się skontaktować i ustalić jaki jest status firmy w Polsce.

Z informacji, które portal wiadomoscihandlowe.pl otrzymał od dostawców, którzy negocjowali z firmą Torgservis dowiedzieliśmy się, że firma poinformowała cześć swoich kontrahentów, że rezygnuje z biznesu w Polsce. Przedstawiciel Torgservis napisał krótko: „Firma Torgservis wycofała się z Polski. Projekt jest zamknięty”. Wydaje się, że ten komunikat definitywnie zamyka historię rosyjskiego dyskontera w Polsce. O powodach rezygnacji możemy teraz jedynie spekulować.

Paweł Musiał, były członek rady nadzorczej rosyjskiej sieci X5 Retail, ekspert handlu detalicznego z wieloletnim doświadczeniem z rynków rosyjskiego, ukraińskiego i rumuńskiego w swoim komentarzu do planów wejścia firmy Svetofor do Polski bardzo celnie wskazał powody, dla których rosyjski operator nie ma szans na rozwój na polskim rynku.

Kliknij i przeczytaj pełny komentarz Pawła Musiała:

Svetofor nie poradzi sobie w Polsce. Nie ma szans z Biedronką i Lidlem

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 9

  • 7
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Ciechan 1 4 miesiące temuocena: 0% 

    Piszecie o czymś co miało miejsce kilka miesięcy temu.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony