REKLAMAKORAL - GRAND Exotic - Baner Główny (11-31.03.2020)

Trwający od kilku tygodni konflikt pomiędzy siecią Biedronka a organizacją rolniczą AgroUnia budzi żywe zainteresowanie opinii publicznej. Portal wiadomoscihandlowe.pl chciał poznać stanowisko sieci w tej sprawie i dowiedzieć się, jak będzie reagować na ostatnie wydarzenia i zapowiadane przez rolników działania. W odpowiedzi otrzymaliśmy kilka ogólników. Firma podzieliła się też z nami informacją, że… niektóre warzywa i owoce nie rosną w naszym klimacie.

REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 2 (16.03 - 16.04.2020)
Blokada marketu Biedronka przez rolników z AgroUnii

Blokada marketu Biedronka przez rolników z AgroUnii (mat. własne)

Konflikt pomiędzy największą w Polsce siecią handlową a najbardziej obecną medialnie organizacją rolniczą – a szczególnie niedawna blokada jednego z marketów sieci i pikieta zorganizowana przed tym sklepem – przyciągają uwagę opinii publicznej. Chcieliśmy poznać stanowisko Jeronimo Martins Polska w tej sprawie.

Zapytaliśmy, jak sieć odnosi się do przeprowadzonej 18 lutego akcji protestacyjnej AgroUnii, polegającej na zorganizowaniu pikiety przed dyskontem Biedronka na Nowym Świecie w Warszawie oraz na zablokowaniu pracy sklepu przez rolników. Chcieliśmy także poznać stanowisko JMP w kwestii wniosku o wszczęcie postępowania wyjaśniającego ws. działań firmy, który złożyli przedstawiciele AgroUnii do UOKiK, a także w kwestii zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa oszustwa, przesłanego przez organizację rolniczą do prokuratury.

Nie udało nam się uzyskać odpowiedzi na żadne z zadanych pytań. Arkadiusz Mierzwa, kierownik ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka, przekazał nam odpowiedź, w której czytamy:

„Zgodnie ze strategią naszej firmy podstawą oferty jeśli chodzi o warzywa i owoce są zawsze produkty pochodzące od polskich dostawców, o ile tylko są dostępne w danej porze roku. Pamiętajmy również o tym, że niektóre warzywa i owoce w ogóle nie są dostępne w polskim klimacie. Jednocześnie dokładamy wszelkich starań, żeby pracownicy każdego z ponad 3 tysięcy naszych sklepów, dzięki systemowi kompleksowych szkoleń, traktowali priorytetowo poprawne oznakowanie towarów, również pod kątem krajów ich pochodzenia.”

Tyle tylko miała firma Jeronimo Martins Polska do przekazania w sprawie starcia, które trwa już od tygodni i miało kilka epizodów. Przypomnijmy, że 8 lutego 2020 r. rolnicy wezwali policję do sklepu sieci Biedronka, w którym – jak twierdzili – holenderska marchew i ziemniaki sprzedawane były jako polskie.

– To jawne działanie na szkodę polskich rolników i oszukiwanie polskich konsumentów – argumentowała AgroUnia i zapowiadała rychłe złożenie do UOKiK wniosku o przeprowadzenie kontroli.

Sieć argumentowała wówczas, że ”pracownicy sklepu na chwilę przed całym zdarzeniem uzupełniali asortyment, którego istotnym elementem jest oznaczenie kraju pochodzenia towaru. Ich praca została przerwana przez przedstawicieli Agrounii, którzy pojawili się na miejscu w asyście policji, wstrzymując na ten czas prace naszych pracowników, również związane z oznaczeniem kraju pochodzenia warzyw".

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 9

  • 7
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Analityczny 3 29 dni temu

    Niech AgroUnia otworzy własne sklepy i w nich sprzedaje swoje produkty. Zobaczymy , czy są w stanie przyciągnąć klientów do swoich placówek. Prawda jest taka, choć trudno się z nią pogodzić, że Biedronka, Lidl, Netto etc. zdominowały rynek detaliczny w Polsce. Przez lata prowadziły tak skuteczną politykę handlową, że teraz mogą spokojnie spijać śmietankę i sprzedawać to co chcą, a nie to co życzą sobie przedstawiciele AgroUnii. Należy wypromować Polską sieć sklepów, która będzie oferowała asortyment w konkurencyjnych cenach, ale przede wszystkim należy zmienić mentalność polskich konsumentów, aby kupowali "u swoich", co praktycznie wydaje się być niewykonalne

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Polska 2 miesiąc temu

    Popieramy Agrounię dobra robota działacie dla dobra Polskiego rolnika

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~historyk 1 miesiąc temuocena: 0% 

    Ciekawe z jakiego kraju pochodzi Pis, no bo nie z Polski. Z Białorusi, Rosji, Wenezueli, Kuby ?

    oceń komentarz
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 10% - Halfpage (marzec-kwiecień 2020)
do góry strony