REKLAMAVitakraft - Baner główny - Poesie (sierpień 2019)

(fot. materiały prasowe)

Coraz więcej biletów kolejowych kupowanych jest przez internet. Jak tłumaczą eksperci, przykład z rynku kolejowego zmusi sprzedawców z innych branż do wprowadzenia innowacyjnych udogodnień dla swoich klientów, przede wszystkim aplikacji m-commerce. Sklepy nie będą już akceptować wyłącznie plastikowych kart lojalnościowych.

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

Jak wynika z danych Polskich Kolei Państwowych, w 2017 roku udział kanałów zdalnych w sprzedaży biletów jednorazowych był na poziomie 41%. Oznacza to, że 4 na 10 tego typu zakupów pasażerowie dokonali przez Internet. Pod tym względem nastąpił wzrost aż o 4 punkty procentowe w stosunku do 2016 roku. Wyniki z początku br. pozwalają przewidywać, że ten trend będzie się dalej szybko rozwijał. I już w 2019 roku bilety będą częściej sprzedawane w kanałach zdalnych, niż we wszystkich innych razem wziętych. Przykład z rynku kolejowego zmusi sprzedawców z innych branż do wprowadzenia innowacyjnych udogodnień dla swoich klientów, przede wszystkim aplikacji m-commerce. Sklepy nie będą już akceptować wyłącznie plastikowych kart lojalnościowych.

Ułatwienia dla klientów

Udział zdalnych kanałów w sprzedaży jednorazowych biletów, oferowanych przez PKP Intercity, w styczniu i lutym br. wyniósł już 42 proc. W tym czasie odsetek tego typu transakcji dokonywanych w kasach był na poziomie 47 proc. Powyższe wyniki świadczą o tym, że Polacy stopniowo coraz bardziej przyzwyczajają się do robienia zakupów przez Internet. Akceptują digitalizację dokumentów uprawniających ich do korzystania z określonych usług i chętnie rezygnują z papierowych form.

Należy zwrócić uwagę na rolę, jaką odgrywa największy w kraju operator kolejowy. Przyzwyczaja społeczeństwo do pokazywania kodów QR na ekranach telefonów, podobnie jak ci, którzy wcześniej jako pierwsi umożliwiali płacenie za zakupy kartą bankomatową. Obecnie PKP Intercity poniekąd edukuje konsumentów w zakresie używania elektronicznych form identyfikacji, a rynek – w kwestii udostępniania innowacyjnych rozwiązań. Firma zyskuje na tym wizerunkowo jako nowoczesna i przyjazna klientom. W ślad za największym krajowym operatorem kolejowym pójdą wkrótce m.in. sieci handlowe, stacje benzynowe, restauracje czy też kluby fitness. Przykładem udogodnienia, które mogą wprowadzić na szeroką skalę, jest cyfrowy program lojalnościowy.

Ponadto można zauważyć, że wśród pasażerów kolejowych rośnie liczba osób korzystających z kanału mobilnego, który pozwala w najbardziej komfortowy sposób kupić i przedstawić konduktorowi bilet, bez włączania komputera i drukarki. To daje podróżującym osobom największą wygodę, pozwala zaoszczędzić czas i świadczy o ekologicznym podejściu do robienia zakupów. Wpisuje się to też w ogólnoświatowy trend, polegający na zmniejszaniu ilości rzeczy noszonych przy sobie na co dzień.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony