REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)

SąSiatki, taką nazwę będzie nosił projekt sieci Carrefour Polska z obszaru tzw. collaborative economy, czyli ekonomii współpracy – dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Carrefour chce wciągnąć klientów we wzajemną pomoc i zachęcić kupujących w tradycyjnych sklepach, aby przy okazji dostarczyli zamówienia z e-sklepu swoim sąsiadom lub klientom, którzy mieszkają por drodze do ich domu. W zamian można otrzymać bon na zakupy w sklepach francuskiej sieci.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - Belka w artykułach - II etap (czerwiec 2019)

(materiały własne)

Jak ustalił portal wiadomoscihandlowe.pl wewnętrzne testy programu „SąSiatki” są prowadzone obecnie przez pracowników Carrefour Polska w dwóch warszawskich hipermarketach: na ul. Targowej 72 oraz na ul. Głębockiej 15.

Przedstawiciele sieci Carrefour Polska poinformowali, że „otwarcie testów dla klientów warszawskich sklepów jest planowane na okres wakacyjny.” Ostateczny termin wdrożenia usługi nie jest jeszcze znany i „zostanie ustalony po zakończeniu obydwu faz testów”.

Przypomnijmy, że dzięki nowemu projektowi sieci Carrefour klienci będą mogli np. zlecić zrobienie i dostarczenie zakupów, dzieląc się listami produktów za pośrednictwem portalu eCarrefour.pl oraz aplikacji mobilnej Mój Carrefour.

– Zależy nam na dotarciu do nowej grupy konsumentów, w tym osób starszych i klientów, którym zwyczajnie brakuje czasu na zjawienie się w sklepie. Zyskają oni możliwość skorzystania z pomocy innych użytkowników rozwiązań e-commerce oferowanych przez Carrefour, którzy w zamian za bon zakupowy zechcą zrobić za nich zakupy i dostarczyć je pod wskazany adres – wyjaśniał kilka tygodni temu Michał Malanowski, dyrektor działu informatyki w Carrefour Polska.

Nad podobnym rozwiązaniem pracuje także amerykański Wal-Mart, który chce korzystać z pomocy klientów swoich marketów w celu dostarczania zakupów osobom kupującym online. W zamian oferowane miały być rabaty lub zwrot kosztów paliwa.

Rozwiązanie przygotowane przez polski oddział sieci Carrefour to usługa z zakresu tzw. ekonomii współpracy, której przykładem są m.in. wspólne podróże samochodem oferowane w ramach serwisów BlaBlaCar czy YanosikTLS.

Z punktu widzenia branży spożywczej wpisuje się w szersze zjawisko, które – jak wynika z raportu „Ekonomia współpracy w Polsce 2016” – może się przyczynić do znacznego zwiększenia szeroko rozumianej jakości jedzenia, a co za tym idzie zdrowia i wysokiej jakości życia. W kontekście dystrybucji żywności jest bowiem wiele modeli w ramach collaborative economy. Jednym z nich jest współpraca z odbiorcami nazywana RWS (rolnictwo wspierane społecznie), gdzie rolnik produkuje żywność i w określone dni zbiera plony, rozdziela je między wcześniej umówionych klientów i przywozi do miasta. Klienci nie płacą za dostawę, nawet nie składają zamówienia, ale otrzymują to, co w danym momencie dojrzało w zamian wnosząc stałą opłatę miesięczną. W ten sposób rolnik chroni się przez niepewnością plonów, a klienci mają gwarancję świeżych i zdrowych warzyw, jednak świadomie biorą na siebie część ryzyka nieurodzaju lub korzystają z urodzaju.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 20

  • 17
    BARDZO PRZYDATNY
  • 3
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony