REKLAMAJACOBS - NA ŚWIĘTA - Baner Główny (17-23.12.2018)
Hipermarket Carrefour Warszawa Wileńska

Hipermarket Carrefour Warszawa Wileńska (materiały własne)

Firmy Carrefour Polska i Media Markt podpisały porozumienie o współpracy, na mocy którego operator sieci sklepów z elektroniką użytkową będzie otwierał wewnątrz hipermarketów francuskiej sieci swoje punkty handlowe – dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Pierwsza placówka – w ramach konceptu sklep w sklepie - ruszyła już w Warszawie.

REKLAMAPszczółka - Belka w artykułach - Chochliki (17-20.12.2018)

22 listopada w hipermarkecie Carrefour, działającym w centrum handlowym Warszawa Wileńska ruszył pierwszy sklep sieci Media Markt. Jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl kolejny tego typu punkt ruszy w ciągu najbliższych kilkunastu dni w jednym z hipermarketów Carrefoura w Łodzi.

Zlokalizowana na tyłach hipermarketu Carrefour placówka sieci Media Markt ma powierzchnię ok. 800 mkw. i powstała w miejscu działu RTV/AGD, którą dotychczas samodzielnie prowadziła firma Carrefour. Sklep oferuje wyselekcjonowany asortyment, który został dobrany tak aby w jak największym stopniu spełniać oczekiwania klientów sklepu. W sklepie znajduje się stoisko serwisowe, a także punkt odbioru zamówień internetowych.

Carrefour wprowadzając najemcę do swojego hipermarketu rozwiązuje kilka istotnych problemów. Pierwszy dotyczy zbyt dużej powierzchni hipermarketu w stosunku do oferty, której oczekują od tego formatu sklepu klienci. Francuski operator „rezygnuje” z oferty RTV/AGD, która w hipermarketach ma coraz mniejsze znaczenie m.in. ze względu na rosnącą sprzedaż tej kategorii w internecie, a także silnych graczy operujących w tym obszarze. Francuski operator oddaje ten obszar biznesu właśnie w ręce specjalisty, dysponującego silną i rozpoznawalną marką.

Ten typ współpracy będzie działał z korzyścią dla obu stron projektu. Dwie silne marki będą w stanie do „jednego” sklepu ściągnąć znacznie większą liczbę klientów, czyli zwiększyć tzw. traffic. Warto zwrócić uwagę na fakt, że Media Markt bardzo mocno inwestuje w reklamę i promocję.

Dla dystrybutora elektroniki to szansa na uruchomienie małych, kompaktowych sklepów w doskonałych lokalizacjach, w których trudno byłoby mu otworzyć sklepy, np. ze względu na już działających tam konkurentów. Media Markt będzie płacił czynsz za wynajmowane w hipermarkecie powierzchnie, a to znacznie obniży Carrefourowi koszty funkcjonowania największych sklepów i zwiększy ich konkurencyjność.

W tym miejscu warto zadać pytanie, czy współpraca  Carrefoura z siecią Media Markt to początek rewolucji w sklepach francuskiej sieci? Warto zadać pytanie w ilu hipermarketach – z niemal 90 – które działają w Polsce, operator będzie chciał w ten sposób ograniczyć powierzchnię i uatrakcyjnić ich ofertę. Wstępnie można ich liczbę oszacować na przynajmniej kilkanaście lokalizacji. Ważnym pytaniem jest także to, czy operator zdecyduje się na wprowadzenie do swoich hipermarketów operatorów z innych kategorii niż elektronika, np. sklepów odzieżowych czy sportowych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 11

  • 8
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony