REKLAMAMLEKOVITA - Batoniki - Banner Główny (13.07.-22.07)

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Platforma Carrefour Marketplace, która miała być jednym z kluczowych projektów francuskiej sieci w obszarze e-commerce w Polsce, została wygaszona - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Carrefour zamknął ją po cichu i postanowił skoncentrować siły na rozwoju własnego sklepu internetowego z żywnością oraz artykułami przemysłowymi.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Platforma Carrefour Marketplace działała w Polsce do początku kwietnia 2020 r. Sieć podjęła decyzję o jej likwidacji jeszcze przed przybyciem do Polski wirusa SARS-CoV-2. Zbieg w czasie był dość niefortunny, gdyż koronakryzys mocno napędził w naszym kraju handel internetowy. Pojawiły się tysiące firm chętnych do zaistnienia w kanale online, na czym zyskali m.in. właściciele platform typu marketplace, tacy jak Allegro czy Empik. Niewykluczone, że Carrefour nie wycofałby się z inwestycji we własny marketplace, gdyby wiedział o nadciągającym boomie na e-zakupy.

- W związku z dynamicznym rozwojem swojego e-grocery, sieć zdecydowała, że dalsze inwestycje w obszarze handlu online konsolidować będzie wokół cieszącego się dużą popularnością internetowego sklepu spożywczego oraz oferty własnej produktów non-food - zaznacza biuro prasowe Carrefour Polska w odpowiedzi na pytania portalu wiadomoscihandlowe.pl. - Jako firma konsekwentnie realizująca strategię omnikanałowości, Carrefour chce zapewniać swoim konsumentom jednakowe doświadczenia zakupowe niezależnie od kanału sprzedażowego, który wybiorą - dodają przedstawiciele sieci.

Marketplace Carrefoura w Polsce zapowiedziany został wiosną 2017 r. i już pół roku później rozpoczęły się jego testy. Ówczesny prezes Grupy Carrefour Georges Plassat chwalił się, że Polska była trzecim rynkiem, na którym grupa wdrożyła cztery rodzaje rozwiązań z zakresu handlu internetowego (e-grocery, non-food e-commerce, marketplace oraz click&collect) - zaraz po rodzimej Francji, a także Hiszpanii.

Carrefour Marketplace był "internetowym targiem" - umożliwiał producentom żywności i innych wyrobów sprzedawać artykuły za pośrednictwem strony internetowej Carrefoura. W serwisie zakupowym swoje wyroby wystawiali różni sprzedawcy, w tym również sam Carrefour. Handlowy gigant zapowiadał, że platforma marketplace dla niektórych firm być może będzie pełniła rolę "poczekalni" - sprzedawanie produktów za jej pośrednictwem z czasem mogło się przeradzać w głębszą współpracę z Carrefourem, taką jak dostarczanie tych samych produktów do hipermarketów sieci.

– Marketplace to platforma, dzięki której nasi klienci zyskają dostęp do jeszcze szerszej oferty różnorodnych produktów wysokiej jakości oraz godnych zaufania sprzedawców, natomiast nasi partnerzy biznesowi skorzystają na wsparciu marketingowym dużej sieci handlowej oraz atrakcyjnych warunkach współpracy - mówiła w październiku 2017 r. Bożena Nawara-Borek, dyrektor działu handlowego Marketplace w Carrefour Polska.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 7
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Kuba 2 miesiąc temuocena: 0% 

    Wiadomo było od pierwszego dnia. Kto takie głupie projekty tworzy. Niech lepiej kupią samochody i zaczną ezakuoy jak Tesco.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~nie rozumiem tej sieci sklepów 1 miesiąc temuocena: 80% 

    Nie do końca rozumiem sieć sklepów Carrefour - ale wiem że nie jest już tak lubiana i popularna przez klientów. Nie znam ich wszystkich produktów własnych - nie wiem jak mam ocenić - jeden nie tak dawno sprawdziłem wypad nie za dobrze... Zarazem mam trzy przykłady z dużego miasta w sprawie Carrefoura - ich średniej wielkości sklep odwiedza bardzo mało klientów - często tam pustki są pomimo pewnych renowacji gdyż wcześniej było bardzo źle... Natomiast wracając do miasta w którym mieszkam - otwarto małego Carrefoura w pewnym miejscu - sklep zupełnie był pomijany przez klientów - działał bardzo krótko i został zlikwidowany pomimo poniesionych kosztów w otwarcie - inny też troszeczkę większy też nie cieszy się tak dużą popularnością - ale nadal działa bez zmian... Inni też znajomi wskazali mi że dawno już nie lubią Carrefoura - pogorszył się i jest tam za drogo - ja też od wielu lat zrezygnowałem już z Carrefoura...

    oceń komentarz
REKLAMAWH Market Spółdzielnie_Halfpage_czerwiec-lipiec 2020
do góry strony