REKLAMAJACOBS - ŚWIĘTA - Baner Główny (18.11 - 01.12.2019)
Blisko 70 proc. Polaków deklaruje spożywanie parówek. Nic więc dziwnego, że od lat otwierają one rankingi sprzedaży wędlin. Rynek zmierza w stronę produktów premium – z wysoką zawartością mięsa, bez konserwantów i sztucznych dodatków.
REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

33Z danych Nielsena, przytoczonych w raporcie „Badanie Panelowe Parówki 2010 vs 2013”, wynika, że sprzedaż wędlin w sieciach Tesco, Carrefour, Real, Auchan, Kaufland oraz Lidl wzrosła w tym okresie wartościowo o 23,5 proc., a ilościowo – o 19 proc. Kategoria urosła pod względem wartości o 7,6 proc., a wolumenu – o 5,7 proc. Liczba dostępnych w sprzedaży marek parówek wzrosła z 37 do 62. Nielsen podaje, że najlepiej sprzedają się Berlinki Classic (Morliny), Jedynki Classic i Parówki z indykiem klasyczne (Indykpol) oraz Parówki z szynki (Sokołów).

W raporcie firmy Regis odnotowano wzrost udziału produktów z mięsa drobiowego (o 14 proc.) i wieprzowo­‑drobiowego (o 4 proc.), kosztem wieprzowych. W segmencie wyrobów premium pionierem był Sokołów, który wprowadził Parówki z szynki z 93­‑proc. zawartością mięsa, bez konserwantów i glutaminianu sodu.

Wiernymi konsumentami parówek są dzieci, ale producenci niedawno skupili się na tej grupie. Sokoliki to jedna z pierwszych takich propozycji, oferowana od dwóch lat przez Sokołów. – Wprowadziliśmy je do sprzedaży, bo na rynku brakowało wysokiej jakości parówek dla dzieci – mówi reprezentująca firmę Renata Ludwiniak.
Dodaje, że Sokoliki są najlepiej sprzedającymi się parówkami dla dzieci. Dobrze rotują również Morlinki produkowane przez Animex oraz Jedyneczki (Indykpol). – Na decyzję o rozszerzeniu oferty o przetwory dla najmłodszych miały wpływ badania, z których wynikało, że większość konsumentów kupuje parówki głównie dla dzieci – wyjaśnia Zenon Kiełt, dyrektor Indykpolu. Niedawno firma wprowadziła Rarytaski z 80­‑proc. zawartością mięsa z piersi indyka, bez konserwantów.

Poza składem wyrobów, producenci dopracowują opakowania. – Oprócz produktów na wagę, coraz chętniej kupowane są parówki w mniejszych paczkach – mówi Iwona Juszczuk z Grupy Drosed. Firma oferuje Drosedki, wędzone parówki z kurcząt w opakowaniach o różnej gramaturze. Jedyneczki Indykpolu sprzedawane są po cztery sztuki pakowane osobno. Morlinki Animeksu znajdują się w dwóch komorach, w których są po trzy sztuki parówek.





O Berlinkach będzie głośno

W tym roku Berlinki czeka wiele zmian. Przygotowaliśmu produkty w opakowaniach o „przyjaznym” designie, zgodnym ze strategią komunikacji marki oraz paletą barw, podkreślającą jakość. Na froncie opakowania komunikujemy informację o zdobyciu przez Berlinki pierwszego miejsca w badaniu „Konsumencki Lider Jakości 2013” w kategorii parówek. Elegancja, przejrzystość i nowoczesność nowej szaty graficznej mają przyciągnąć uwagę kupujących. Na wrzesień zaplanowaliśmy wprowadzenie nowości, która zaspokoi potrzeby najbardziej wymagających „Berlinkowiczów”. W tym samym czasie marka będzie wspierana silną kampanią marketingową. Oprócz reklam w TV i VOD zaplanowaliśmy współpracę z kucharzem Marcinem Budynkiem. Jej efekty będzie można wkrótce zobaczyć m.in. na stronie www.facebook.com/Berlinki, która ma już ponad 200 000 fanów.





Parówki z szynki – sukces dzięki jakości

Jeszcze kilka lat temu parówki były kojarzone z najtańszym asortymentem, nie zawsze najwyższej jakości, choć prawie wszyscy lubili je jeść. Planując wprowadzenie takich wędlin do oferty postanowiliśmy wejść w segment premium, a tak naprawdę stworzyć go. Wiązało się to z podjęciem działań, mających na celu zmianę postrzegania kategorii. Jakość musi być zawarta w nazwie, stąd „Parówki z szynki”. Na opakowaniu wyróżniliśmy informacje dotyczące 93-proc. zawartości mięsa oraz braku konserwantów i glutaminianu sodu. Okazało się, że produkt trafił w oczekiwania konsumentów, bo mimo braku kampanii medialnej od początku bił rekordy sprzedaży. Kolejnym krokiem były zawierające 87 proc. miesa drobiowego i cielęcego Sokoliki dla dzieci. Smak, jakość, dobry surowiec i bezpieczeństwo produktu znów okazały się wystarczające, by osiągnąć sukces bez silnego wsparcia marketingowego. Istotny jest też aspekt edukacyjny – wzmacnianie świadomości dotyczącej racjonalnego odżywiania. Stąd nasza współpraca z koszykarzem NBA Marcinem Gortatem, organizatorem m.in. sportowych obozów, propagujących zdrowy styl życia.
Cezary Jasiński, Sokołów



(CHB)

Wiadomości Handlowe, Nr 9 (128) Wrzesień 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~sylwusia 3 ponad rok temu

    A wlasnie? te Maestro...wczoraj widzialam reklame :) jadl ktos, dobre sa?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~pati 2 ponad rok temu

    Kania produkuje parówki?? :O a myślałam, że tylko te małe, nawet dobre kabanoski. Maestro, tak?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~kalli 1 ponad rok temu

    Uwielbiam parooowki, szcegolnie te preium, producent Henryk Kania, jak dla mnie najsmaczniejsze jakie jadlem do tej pory!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony