REKLAMATZMO - Bella - Baner Główny (28.05- 11.06.2020)

(fot. mat. prasowe)

Z okazji zbliżającego się Dnia Kobiet szwedzka sieć multimarketów Jula przeprowadziła internetową ankietę, w której zapytała Polki o ich hobby.

REKLAMANutrend - ISODRINX - belka w artykułach (28.05 - 02.06.2020)

Wyniki mogą być zaskakujące: aż 78 proc. kobiet interesuje się motoryzacją, a 96 proc. za swoją pasję uważa aktywność fizyczną. Żeby móc realizować swoje hobby, kobiety muszą stawić czoła różnym przeciwnościom, takim jak brak czasu czy obowiązki rodzinne. Mimo to prawie połowa ankietowanych kilka razy w tygodniu znajduje na nie czas.

W internetowej ankiecie przygotowanej przez Jula wzięły udział 453 kobiety. Zapytano w niej Polki o ich hobby, z kim lubią je uprawiać, co je ogranicza i wreszcie czy trudno jest im te pasje realizować. Okazuje się, że współczesne kobiety mają wiele różnych zainteresowań i nie są to tylko te tradycyjnie im przypisywane, ale też takie, które do tej pory powszechnie uznawane były za typowo „męskie”.

Panie lubią ruch: aż 96 proc. ankietowanych za swoje hobby uznało różne rodzaje aktywności fizycznej. Największą popularnością cieszą się: jazda na rowerze (57 proc.) i piesze wędrówki (52 proc.). Kobiety lubią także pływać (29 proc.), uprawiać fitness (26 proc.), a także  sporty wodne, takie jak kajaki czy żagle (18 proc.).

Aż 78 proc. pań, które wzięły udział w ankiecie Jula, za swoją pasję uważa motoryzację, która do tej pory uznawana była za domenę mężczyzn. Większość  (74 proc.) deklaruje, że ich pasja to jazda samochodem. Motocyklem lubi jeździć 13% proc. kobiet, quadem – 8 proc., a 7 proc. lubi majsterkować przy pojazdach. 22 proc. respondentek natomiast uznało, że motoryzacja ich nie interesuje.

Poproszone o wybranie, które prace w domu i ogrodzie stanowią ich hobby, 63 proc. ankietowanych kobiet  uznało, że jest to aranżacja wnętrz. 60% pań pasjonuje natomiast  gotowanie i pieczenie, 57 proc. - pielęgnacja ogrodu, a 52 proc. - uprawa roślin. Łącznie 97 proc. pań zadeklarowało, że ich hobby stanowią różnego rodzaju prace w domu i ogrodzie.

Prawie wszystkie panie, które wzięły udział w ankiecie (aż 99 proc.) interesują się kulturą, sztuką i rozrywką. Czytanie książek cieszy się największą popularnością (70 proc.), następne w kolejności są: film – 66 proc., muzyka – 57 proc. 37% respondentek z pasją oddaje się twórczości manualnej, a 36 proc. fotografowaniu. Kobiety uwielbiają podróże, wymieniło je aż 60 proc. ankietowanych, 21 proc. za swoje hobby uważa nowe technologie, a tylko 6% prowadzenie bloga lub kanału w social media.

Niestety, współczesne kobiety na drodze do samorealizacji napotykają liczne przeszkody i nie jest im łatwo oddawać się pasjom. Tylko 5 proc. pań twierdzi, że nic ich nie ogranicza. Aż 72 proc. jako główną przeszkodę podaje czas, kolejne problemy stanowią: pieniądze (60 proc.), obowiązki rodzinne (46 proc.), w mniejszym stopniu zdrowie (13 proc.). Najmniej, bo tylko 2 proc. uważa, że przeszkodę w realizacji pasji stanowi opinia otoczenia.

Mimo licznych przeszkód prawie połowa ankietowanych swoim pasjom oddaje się kilka razy w tygodniu (48 proc.).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Kobieciarz 1 21 dni temu

    autor artykułu się popisał dopisując, że 22 % kobiet nie interesuje się motoryzacją. Z matmy masz "piątke"

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony