REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)

Według szacunków Polskiej Izby Opakowań (PIO), rynek ten wart jest w naszym kraju ok. 8 mld euro, co stanowi 1,3 proc. światowej produkcji. Jeśli zestawimy to z prognozami wzrostu rynku na poziomie 3,5 proc. rocznie – widać, jaki potencjał wzrostu ma ta branża.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - Belka w artykułach - II etap (czerwiec 2019)

(materiały prasowe, Poczta Polska)

Produkcja opakowań to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów światowej gospodarki. Według analityków agencji Smithers Pira rynek opakowań, którego wartość szacowana jest dziś na ok. 812 mld euro, będzie rósł o 3,5 proc. rocznie – do 2020 r.  Jeśli tę samą miarę przyłożymy do rynku polskiego (wartego według szacunków Polskiej Izby Opakowań 8 mld euro) – to okaże się, że roczny potencjał wzrostu wynosi w Polsce aż 280 mln euro. Ale wartość ta może być jeszcze większa.

Rosnący PKB, wzrost zamożności społeczeństwa, zmieniający się poziom i wzorce konsumpcji, które przekładają się na rosnący popyt na opakowania – wszystko to sprawia, że polski rynek może rosnąć znacznie szybciej. Nie brakuje głosów, że polska branża opakowaniowa ma szansę w najbliższych latach na wzrosty rzędu kilkunastu czy nawet 20 procent rocznie.

- Przemysł opakowaniowy staje się od kilku lat niezwykle istotny. Dzieje się tak, ponieważ opakowanie wpływa na wiele kluczowych czynników działalności producentów, począwszy od optymalizacji procesów produkcji, a skończywszy na poprawie poziomu rentowności firmy czy możliwości wyróżnienia swojego produktu na sklepowej półce. Dostrzegają to również producenci, i dlatego w nadchodzących latach możemy się spodziewać dynamicznego rozwoju tej branży na świecie. Być może uda nam się dynamiką wzrostu przebić globalny trend – mówi Wojciech Kochański, doradca klienta korporacyjnego w Regionie Małopolska, DNB Bank Polska S.A.

Kluczowymi czynnikami, aby tak się stało ma być przede wszystkim zmniejszenie dystansu w wielkości „konsumpcji” opakowań w Polsce w stosunku do Europy Zachodniej. Ta różnica wynosi obecnie ponad 35 proc. w skali roku, a ponieważ statystyczny polski konsument coraz bardziej upodabnia się do wzorców zachodnich należy się spodziewać również wzrostu konsumpcji. Drugim motorem napędowym dla wzrostu skali przemysłu opakowaniowego może okazać się polski eksport.

- Opakowania „idą w parze” wraz z eksportowanym produktem. Szczególnie w wiodących polskich branżach eksportowych takich jak spożywcza, AGD czy Automotive. Szacuje się, dynamika polskiego eksportu w latach 2016-2018 ma wynieść 6,9-9,5 proc. więc należy się spodziewać,  że w co najmniej takim stopniu będzie rosło wykorzystanie opakowań przeznaczonych dla produktów przeznaczonych na eksport – tłumaczy Wojciech Kochański.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony