REKLAMAPEKAES - baner glówny 16-30.09.2019
Hipermarket Tesco w Warszawie

Hipermarket Tesco w Warszawie (materiały własne)

Strona 4 z 5
REKLAMAEDENRED - eBook - Belka w artykułach (16-24.09.2019)

Tesco będzie także trudno odzyskać zaufanie pracowników, którzy od kilkunastu miesięcy są wystawieni na komunikaty dotyczące zwolnień grupowych, a także kolejnych nieudanych negocjacji ws. podwyżek płac. Jednocześnie pracownicy słyszą ciągle o doskonałej koniunkturze i rosnących zarobkach w sklepach konkurentów.

Kroplówka z UK na ratunek

Najbliższe kilkanaście miesięcy pokaże nam, czy władze Tesco poważnie myślą o dalszej obecności w Polsce. Warto monitorować proces przebudowy i zmniejszenia hipermarketów, a dokładnie jakość wykonanych prac. Zmniejszenie i modernizacja hipermarketu, to koszt od kilku do kilkunastu milionów złotych. Jeśli prace będą wykonane prowizorycznie i niedbale, niskim kosztem bez przebudowy sklepu i podniesienia jego standardu, trudno aby był konkurencyjny, a tym samym zwiększał sprzedaż. Jeśli firma zdecyduje się na ustawienie prowizorycznych ścianek gipsowych, parawanów czy siatek dzielących powierzchnię handlową, będzie to jasny sygnał, że firma nie chce już inwestować w polski biznes. I czeka na ciekawą ofertę sprzedaży pełnego portfolio lub planuje wyjście poprzez zamknięcie sklepów i sprzedaż portfolio nieruchomości we fragmentach.

Kolejna kwestia to modernizacja mniejszych sklepów, z których część kilka lat temu została odświeżona. Jeśli supermarkety nie będą w stanie konkurować ze sklepami konkurencji, będzie to oznaczało dalszy spadek obrotów i postępującą degradację. Dlatego władze sieci muszą podjąć odważną decyzję dotyczącą znacznego zwiększenia inwestycji dla polskiego oddziału. Nie może być to kilkadziesiąt milionów zł na inwestycje odtwórcze, ale przynajmniej 400-500 mln zł. To pozwoliłoby nie tylko odświeżyć park sklepów i odbudować konkurencyjność, ale też zainwestować w ceny i promocje, tak aby odzyskać klientów, których Tesco – co by nie mówić – ma w Polsce wielu. W przypadku inwestycji Tesco w Polsce nie chodzi już nawet o otwieranie kolejnych, nowych sklepów, ale o odbudowę potencjału już działających placówek.

Firma, aby być wiarygodną, musi nie tylko zmniejszyć sklepy i asortyment, ale przygotować i wdrożyć nowe wystandaryzowane masterplanogramy, tak dla supermarketów jak i dla hipermarketów kompaktowych. To pozwoliłoby efektywnie rozwijać ofertę i budować atrakcyjny rdzeń asortymentowy dla oferty sklepów, którą można później skutecznie rozwijać.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 32

  • 22
    BARDZO PRZYDATNY
  • 3
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 5
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (14)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Czytelnik 14 wczoraj 09:34

    @ Redakcja, czy Pracownicy ze sprzedanych Kauflandowi sklepów dostaną odprawy? Na warszawskiej Pradze dojdzie do systuacji, że obok siebie będą funkcjonować dwa sklepy Kaufland. Czy Redakcja wie coś na temat?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ryba 13 5 dni temu

    Dramat w Warszawie, Bydgoszczy i Łodzi

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~MichalM 12 5 dni temuocena: 100% 

    Tesco upada bo rządzą nim idioci. Scentralizowany system zarządzania gdzie jakiś milenials w Krakowie podejmuje decyzje o każdym regale półce czy koszu w Pcimiu dolnym a kierowników sprowadza się do roli niedecyzyjnych nadzorców. Durnowate ceny zbyt nisie ceny tam gdzie nie trzeba HALLOOOOO porównajcie ceny w gazetkach Carrefour i Tesco, Carrefour droższy i zarabia Tesco sprzedaje za psi h.... i dokłada. Marnowanie powierzchni, w moim Tesco Tarnów można było upchnąć spokojnie 10tys dodatkowych wysokomarżowych towarów przemysłowych. No i HIT DNIA wędliny otwarte 2h po otwarciu sklepu i zamknięte 3h przed zamknięciem, warzywa wykładane koło 9:00 i nie dokładne nigdy więc połowy warzyw o 15:00 już nie ma.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Illinois 11 6 dni temuocena: 67% 

    Ja się nie dziwię że Tesco upada nie ma towarów ,mało kasjerek brak uprzejmej obsługi nikt nic nie wie

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~adam7 10 7 dni temuocena: 100% 

    a może EBOiR wyłoży dla Tesco taka kasę jaką wyłożył na rozwój Lidla i Kauflanda...nie, gdzieżby, swoich trzeba wspierać, Mittel Europa ma się dobrze, budowanie dominacji niemieckiej w Europie, Niemcy i satelity zdominowane przez niemiecki kapitał to nowy eurokołchoz

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~@marcin1980 9 7 dni temuocena: 100% 

    Nie chodzi o rentowność poszczególnych jednostek ale calej sieci. Wbrew pozorom trudno utrzymać nawet sklep który w ocenie klienta "żre". trzeba się trochę znać na funkcjonowaniu obiektów handlowych

    oceń komentarz
  • ~J23 8 8 dni temu

    A kto mówi o ratowaniu Tesco? Jeszcze niejedna prywatna fortunka powstanie w UK z tego zamykania sklepów. A ze akcjonariusze stracą... a kogo to obchodzi.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~marcin1980 7 8 dni temuocena: 100% 

    Super art. U nas w Olsztynie (wrocławska 1) nie ma innego dużego sklepu. Ludzie walą jak nienormalni, mimo, że od roku jedne drzwi nie działają. Ceny niezłe, towar dobry, kolejki astronomiczne, jedna kasa czynna. Jakim cudem w takim miejscu sklep może być nierentowny? Ale konkurencja wyczaiła rynek i już się buduje nieopodal. Szkoda, bo jak zamkną, to ktoś postawi budynek mieszkalny i znowu będzie jeden sklep.

    oceń komentarz
  • ~fan Henia i Krysi 6 8 dni temuocena: 100% 

    A mieli kiedyś świetne reklamy z Heniem i Krysią! Przyjemnie mi się je oglądało, a potem te postaci zniknęły z reklam, i dalej już nie pamiętam nic ciekawego.

    oceń komentarz
  • ~xxxxx 5 8 dni temu

    Łukaszu, bardzo dobry artykuł

    oceń komentarz
  • ~Beengood_bee 4 8 dni temuocena: 100% 

    W 2017 roku firma wyznaczyła swoje ambitne cele zgodne z Porozumieniem Paryskim. Tesco planuje zredukować emisję dwutlenku węgla o 35% do 2020 roku, 60% do 2025 roku i 100% do 2050 roku. W Polsce realizują to poprzez zamknięcia sklepów. 100% redukcja wydaje się realną napewno przed 2050 r.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ob serwator 3 8 dni temu

    Wyjście w ,,angielskim stylu''. Tyle że zanim wyjdą zbankrutuje niejeden przedsiębiorca, który miał im dostarczać towar albo ma podpisaną umowę najmu lokalu i prowadzi tam działalność.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~A. A. 2 8 dni temu

    Ciekawe czemunkit nic nie wspomina o internetowej sprzedaży... To największe działy w sklepach tesco... Najwięcej pracowników

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~xyz 1 8 dni temu

    Idealnie autor artykułu trafił w sedno.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony