REKLAMAPRIM (KABANOS) - Baner Główny (03-13 kwietnia 2020)

(fot. archiwum)

Klienci dyskontów mają największy wskaźnik odwiedzin w sklepach po obejrzeniu gazetki – wynika z analizy opublikowanej przez Blix. To właśnie gazetki dyskontów wywołują największy impuls zakupowy i najczęściej przekładają się na finalne zakupy w sklepach.

REKLAMADOBROWOLSCY - Syty Wilk Pomaga - Belka w artykułąch (06.04 - 01.03.2020)

Z analizy Drive to Store wynika, że aż 55 proc. klientów dyskontów, po obejrzeniu gazetki w aplikacji Blix, realizuje zakupy w sklepach stacjonarnych. Istnieje grupa hard shopperów tego segmentu, której reprezentanci przychodzą do swoich ulubionych sklepów minimum 3 razy w tygodniu. Przykładowo, dla dwóch liderów segmentu dyskontów – Lidla i Biedronki – hard shopperzy stanowią grupę aż 37 proc. To bardzo duża i lojalna grupa. Z punktu widzenia sieci handlowych i strategii promocyjnych ten rodzaj analizy stanowi więc cenną wiedzę, pozwalającą przygotowywać oferty specjalnie z myślą o danej grupie klientów.

– Tak dokładna analiza odwiedzin klientów jest możliwa dzięki korzystaniu z unikalnej technologii naszego partnera, firmy Proxi Cloud – wyjaśnia Beata Orcholska, head of retail department w firmie Blix. – Badamy do jakich sklepów poszedł użytkownik Blixa, w jakich dniach tygodnia oraz godzinach. Analizujemy demografię, czyli kto częściej robi zakupy – kobiety czy mężczyźni, jak duża jest to grupa oraz w jakim są wieku – dodaje.

Na drugim miejscu, według analizy Drive to Store, znalazł się segment supermarketów, generując odwiedzalność sklepów po zapoznaniu się z ofertą gazetkową, na poziomie 44 proc. Tuż za supermarketami, na poziomie 39 proc., uplasował się wciąż szybko rosnący i umacniający swoją pozycję segment convenience. Koniec zestawienia, z poziomem 27 proc. odwiedzalności zamyka segment hipermarketów, którego udział słabnie zarówno w Polsce, jak i w Europie.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 4
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Half Page (kwiecień - maj 2020)
do góry strony