REKLAMAPRIM (KABANOS) - Baner Główny (03-16 kwietnia 2020)

PRZEMYSŁ I PRODUCENCI

Napoje i piwo

 

12 lutego 2020, 10:09

piwo, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych

piwo, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych

W 2019 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy wzrosły o 7 proc. i wyniosły 3 570 mln zł. (2018: 3 324 mln zł.). Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej spadł o 22 proc. i wyniósł 325 mln zł (2018: 415 mln zł.). W 2019 roku Grupa osiągnęła 234 mln zł zysku netto, co oznacza spadek o 28 proc. (2018: 324 mln zł). 

REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 2 (16.03 - 16.04.2020)

Do wzrostu przychodów o 7% przyczyniły się dwucyfrowe wzrosty sprzedaży marek premium (Żywiec, Heineken, Desperados i Strefa Zero) oraz dalszy dynamiczny rozwój marek Browaru Namysłów, który w kwietniu stał się częścią Grupy. Efekty synergii uzyskane dzięki akwizycji Browaru Namysłów są realizowane i przekroczyły zakładane oczekiwania. Rezultatem dalszego wzrostu marek premium oraz rozwoju marek Browaru Namysłów jest także kontynuacja wzrostu przychodów z każdego hektolitra piwa (+5% vs 2018). Duże wzrosty kosztów działalności związane z rosnącymi kosztami produkcji w tym surowców, opakowań, energii oraz wynagrodzeń, w powiązaniu z jednorazowymi kosztami akwizycji spółki Browar Namysłów, wpłynęły na wysokość zysku.

- Ubiegły rok był trudniejszy dla branży piwnej i Grupy Żywiec niż bardzo dobry 2018. Niekorzystna pogoda w maju na początku sezonu piwnego, a także spadek całego rynku piwa w czwartym kwartale, szczególnie w segmencie ekonomicznym, wpłynęły również na sprzedaż Grupy Żywiec – powiedział Francois-Xavier Mahot, prezes Grupy Żywiec. – Negatywny wpływ tych czynników częściowo zrównoważyliśmy kontynuacją wzrostu naszych marek premium i Strefy Zero. Utrzymaliśmy też pozycję lidera najszybciej rosnących segmentów rynku jak premium i piwa bezalkoholowe. Na nasze wyniki bardzo pozytywnie wpłynął również dalszy dynamiczny rozwój Browaru Namysłów i efekty synergii wynikające z tej akwizycji – dodał Mahot.

Obserwując utrzymującą się wysoką inflację kosztów działalności, coraz bardziej skomplikowane otoczenie regulacyjne nakładające na przedsiębiorców coraz to nowe obciążenia podatkowe i administracyjne oraz uwzględniając wzrost akcyzy na alkohol, w bieżącym roku Grupa Kapitałowa Żywiec będzie kontynuować strategię budowania wartości i zwiększania wartości z każdego hektolitra piwa. Jednocześnie będzie dążyć do zwiększenia efektywności wewnętrznej, kontynuacji inwestycji w silne marki i innowacje oraz obsługę klienta. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony