REKLAMAKORAL - Lodowa Finezja - Baner Główny (czerwiec-lipiec 2018)
PIXERS, to polski e-sklep oferujący dekoracje ścienne

PIXERS, to polski e-sklep oferujący dekoracje ścienne (materiały prasowe)

Handel transgraniczny rośnie w stałym tempie. Według danych PayPal najczęściej kupują w Polsce mieszkańcy Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch, Kanady, Australii, Hiszpanii i Holandii oraz Szwecji.

REKLAMADANONE - Danonki - Belka w artykułach (lipiec 2018r.)

Od lat dynamika globalnej wymiany handlowej utrzymuje się na wysokim poziomie. Wiele wskazuje na to, że ten pozytywny trend będzie nadal się umacniać, co oznacza ogromną szansę dla przedsiębiorców chcących spróbować swoich sił na rynkach zewnętrznych. W dziedzinie ekspansji zagranicznej wciąż jednak pozostaje wiele do zrobienia, szczególnie w Polsce, gdzie firmy nadal nieśmiało otwierają się na zagranicznych partnerów.

Równocześnie, mając na uwadze potencjał eksportowy drzemiący w nadwiślańskiej gospodarce, należy spodziewać się prawdziwej rewolucji w rodzimym sektorze e-commerce. Szacowana wartość polskiego rynku e-commerce wynosi już teraz 7,5 miliarda euro – 12 proc. wszystkich polskich przedsiębiorstw sprzedaje online. Blisko 1/5 z nich (16 proc.) sprzedaje online swoje produkty za granicę, do pozostałych krajów Unii Europejskiej oraz reszty świata.

Polskie przedsiębiorstwa mają jednak wciąż sporo do nadrobienia, szczególnie na tle innych rynków Unii Europejskiej, gdzie średni udział przedsiębiorstw sprzedających online wynosi 20 proc. Co więc powinny zrobić polskie firmy?

Lokalne firmy otwierające swoją działalność na handel transgraniczny, często obawiają się dodatkowych komplikacji, takich jak np. obsługa logistyczna. Ten obszar uznawany jest za barierę przez 27 proc. przebadanych firm sprzedających online
w Polsce. Równocześnie, problemy z płatnościami są istotną przeszkodą dla 17% polskich przedsiębiorców.

Wierzymy w potegę potencjału handlu transgranicznego – nawet wśród bardzo małych firm i start-upów – mówi Matt Komorowski, dyrektor zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej.

- Te firmy wiedzą, że wejście na globalne rynki może gwałtownie zwiększyć ich sprzedaż, ale jednocześnie wiele z nich nie wie od czego zacząć. Właśnie dlatego stworzyliśmy polską wersję PayPal PassPort – całkowicie darmowej i łatwo dostępnej platformy internetowej, która dostarcza polskim sprzedawcom niezbędnych informacji oraz narzędzi wspierających wejście na zagraniczne (nawet najbardziej egzotyczne) rynki – dodaje.

Rosnąca grupa kupujących transgranicznie i szukających w Polsce najlepszych ofert, jest naprawdę międzynarodowa. Zgodnie z danymi PayPal, Top 10 państw, których mieszkańcy najczęściej kupują online w Polsce to: Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Niemcy, Francja Włochy, Kanada, Australia, Hiszpania i Holandia oraz Szwecja.

Podobnie jak w przypadku krajowych e-zakupów, kupujący transgranicznie w Polsce są przede wszystkim zainteresowani modą i elektroniką, rozrywką online, edukacją, podróżami, zabawkami oraz produktami związanymi z hobby.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Lucas33 1 ponad rok temu

    Jest wiele aspektów związanych z ekspansją sklepów on-line, dlatego wielu przedsiębiorców obawia się tak dużego i poważnego kroku. Sam byłem przerażony gdy tylko myślałem o ogromnej ilości spraw i formalności, które trzeba wziąć pod uwagę i załatwić. Jednak widzę ogromną szansę w wejściu na rynek zagraniczny i gdy podjąłem decyzję o ekspansji zwróciłem się do firmy Nowe Kolory, która bardzo profesjonalnie zajmuje się ekspansją sklepów on-line na zagraniczne rynki. Pomogli mi w załatwieniu wszystkich spraw i nawet moja słaba znajomość obcego języka nie stanowiła problemu. Internetowy handel transgraniczny jest wielką szansą, więc warto w to inwestować, a profesjonalna firma może bardzo w tym pomóc i ułatwić cały proces.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony