REKLAMAHELIO - Baner Główny - Bakaliowe Kieszonkowe (18-29.09.2019)

(Dino Polska)

Koszt własny sprzedaży w spółce Dino Polska stanowił odpowiednio 75,7 proc. i 76,5 proc. przychodów ze sprzedaży w I półroczu 2019 i I pół. 2018 r. Koszt własny sprzedaży wzrósł o 598,9 mln zł, czyli o 29,2 proc., do 2 649,2 mln zł w I pół. 2019 r. w porównaniu z 2 050,4 mln zł w I pół. 2018 r., przy odpowiednim 30,5-procentowym wzroście przychodów ze sprzedaży. Wzrost ten był spowodowany głównie wzrostem skali działalności Grupy Dino w związku z ekspansją sieci sklepów Grupy Dino oraz rosnącą sprzedażą w istniejącej sieci sklepów (LfL).

REKLAMAEDENRED - eBook - Belka w artykułach (16-24.09.2019)

Koszty sprzedaży i marketingu

Koszty sprzedaży i marketingu wzrosły o 148,0 mln zł, czyli o 34,5 proc., do 577,1 mln zł w I pół. 2019 r. w porównaniu z 429,1 mln zł w I pół. 2018 r. Wzrost ten był spowodowany głównie wzrostem skali działalności Grupy Dino i związaną z tym ekspansją sieci sklepów Grupy Dino oraz rosnącą sprzedażą w istniejącej sieci sklepów (LfL), co wiązało się z koniecznością ponoszenia większych kosztów związanych z utrzymaniem sklepów, przechowywaniem towarów i marketingiem.

Koszty ogólnego zarządu

Koszty ogólnego zarządu wzrosły o 8,2 mln zł, czyli o 30,3 proc., do 35,1 mln zł w I pół. 2019 r. w porównaniu z 26,9 mln zł w I pół. 2018 r. Było to spowodowane głównie ekspansją sieci sklepów Grupy Dino (niektóre funkcje administracyjne rosły wraz z ekspansją sieci sklepów Grupy Dino).

Łączne koszty według rodzaju wzrosły o 756,9 mln zł, czyli o 30,2 proc., do 3 265,5 mln zł w I pół. 2019 roku w porównaniu z 2 508,6 mln zł w I pół. 2018 r., głównie w rezultacie wzrostu: wartości sprzedanych towarów i materiałów (o 509,6 mln zł), kosztu świadczeń pracowniczych (o 102,3 mln zł), zużycia materiałów i energii (o 78,9 mln zł) oraz usług obcych (o 31,0 mln zł). Wzrost ten był spowodowany głównie ekspansją sieci sklepów Grupy Dino oraz rosnącą sprzedażą w istniejącej sieci sklepów (LfL).

Koszty świadczeń pracowniczych

Koszty świadczeń pracowniczych wzrosły o 102,3 mln zł, czyli o 34,1 proc., do 402,5 mln PLN w I pół. 2019 roku w  porównaniu z 300,1 mln zł w I pół. 2018 r. Wzrost ten wynikał przede wszystkim ze wzrostu liczby pracowników Grupy Dino z 14 803 na dzień 30 czerwca 2018 r. do 18 327 na dzień 30 czerwca 2019 r., w związku ze zwiększeniem skali działalności Grupy Dino i związaną z tym ekspansją sieci sklepów Grupy Dino oraz rosnącą sprzedażą w istniejącej sieci sklepów (LfL) oraz, w mniejszym stopniu, ze wzrostu średniego wynagrodzenia w Grupie Dino.

Koszty materiałów i energii

Zużycie materiałów i energii wzrosło o 78,9 mln zł, czyli o 34,1 proc., do 310,3 mln PLN w I pół. 2019 r. w porównaniu z 231,4 mln zł w I pół. 2018 roku. Wzrost ten był spowodowany głównie wzrostem kosztów zużytych materiałów i surowców w związku ze zwiększeniem skali działalności Grupy Dino i związaną z tym ekspansją sieci sklepów Grupy Dino oraz rosnącą sprzedażą w istniejącej sieci sklepów (LfL) oraz w mniejszym stopniu – wzrostem ceny energii elektrycznej.  

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Tak. 3 29 dni temu

    Widzę.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~ble 2 29 dni temu

    Matko jedyna, co za dziennikarz, który przepisuje raport giełdowy spółki nie dodając nic od siebie ... Po co to? Wklejcie link do raportu i nie ściemniajcie czytelników ... ps Etyka dziennikarska nie nakazuje czasem podania źródła, z którego się przepisuje? To mi pachnie naruszeniem praw autorskich

    oceń komentarz
  • ~NIck1 1 miesiąc temu

    całe szczęście przychody rosły szybciej !

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony