19.08.2019 / 17:02
StoryEditor

Jak rosły koszty biznesu w sieci Dino?

(Dino Polska)
Koszt własny sprzedaży w spółce Dino Polska stanowił odpowiednio 75,7 proc. i 76,5 proc. przychodów ze sprzedaży w I półroczu 2019 i I pół. 2018 r. Koszt własny sprzedaży wzrósł o 598,9 mln zł, czyli o 29,2 proc., do 2 649,2 mln zł w I pół. 2019 r. w porównaniu z 2 050,4 mln zł w I pół. 2018 r., przy odpowiednim 30,5-procentowym wzroście przychodów ze sprzedaży. Wzrost ten był spowodowany głównie wzrostem skali działalności Grupy Dino w związku z ekspansją sieci sklepów Grupy Dino oraz rosnącą sprzedażą w istniejącej sieci sklepów (LfL).

Koszty sprzedaży i marketingu

Koszty sprzedaży i marketingu wzrosły o 148,0 mln zł, czyli o 34,5 proc., do 577,1 mln zł w I pół. 2019 r. w porównaniu z 429,1 mln zł w I pół. 201...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.06.2025 / 08:47
StoryEditor
Lidl testuje zupełnie niespodziewany format sklepu. Sąd wyraził zgodę
Lidl testuje nowy format sklepu. Sąd wyraził zgodę na zaskakujący projekt (fot. PixelBiss/Shutterstock)

Lidl i Kaufland rozszerzają swoją działalność. Jeden planuje uruchomić własny pub w sklepie, drugi wchodzi w rynek nieruchomości i to nie handlowych. Tymczasem ich właściciel – Grupa Schwarz – inwestuje w rozbudowę floty kontenerowców. Czy niemiecki gigant szykuje nowy model biznesowy, który wykracza daleko poza klasyczne zakupy?

Nowatorskim kierunkiem rozwoju wykazuje się również Lidl. Sąd w Irlandii Północnej zezwolił sieci na otwarcie pubu w miejscowości Dundonald, niedaleko Belfastu. Lokal będzie mie...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.06.2025 / 17:29
StoryEditor
Mega fuzja na rynku spożywczym zatwierdzona. Gigant planuje 19 mld euro przychodów
Fuzja Arla Foods i DMK Group zatwierdzona. Kiedy połączenie obu spółdzielni? (fot. Arla Foods)

Organy nadzorcze Arla Foods i DMK Group zatwierdziły połączenie obu firm mleczarskich. Nowy podmiot planuje osiągnąć łączny przychód aż 19 mld euro rocznie. Kto będzie zarządzać gigantem branży mleczarskiej? Kiedy dojdzie ostatecznie do połączenia?

W artykule przeczytasz?

  • Fuzja Arla Foods i DMK Group zatwierdzona
  • Jakie mają być efekty fuzji obu spółdzielni?
  • Kto będzie w zarządzie giganta mleczarskiego?
  • Kiedy dojdzie ostatecznie do fuzji Arla Foods i DMK?

Fuzja Arla Foods i DMK Group zatwierdzona przez organy nadzorcze

18 czerwca 2025 roku organy nadzorcze spółdzielni mleczarskiej DMK Group, DOC Kaas (holenderska spółdzielnia, która połączyła się z DMK w 2016 r.) i Arla Foods zagłosowały za planowaną fuzją obu podmiotów. Jest to ważny krok w ostatecznym połączeniu obu podmiotów branży mleczarskiej.

Wcześniej o planach fuzji napisaliśmy w artykule:

Powstaje mleczny gigant. Spółdzielnie Arla Foods i DMK łączą siły

Jakie mają być efekty fuzji Arla Foods i DMK Group?

– Zatwierdzenie przez organy decyzyjne potwierdza nasze wspólne przekonanie, że Arla i DMK Group są silniejsze razem. Łącząc nasze

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 77% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04. lipiec 2025 03:08