REKLAMAProxi.cloud 11-25.10.2019

Marketing w branży produktów dla zwierząt dopasowuje się do zmieniających się trendów konsumenckich co najmniej tak szybko jak w pozostałych branżach handlu detalicznego. Rosnące zainteresowanie konsumentów tematyką zdrowego żywienia przenosi się na postawy związane z doborem i zakupem wartościowej karmy dla zwierząt. Trendy w branży w Polsce i za granicą pokazują, że na postawy konsumentów wpływa również zmiana w podejściu do marketingu tych produktów.

REKLAMATOTA - belka w artykule (17-27.10.2019)
Andrzej Czech, dyrektor zarządzający w agencji Sfera Group

Andrzej Czech, dyrektor zarządzający w agencji Sfera Group (fot. archiwum)

Dla wielu właścicieli posiadanie zwierzęcia w domu stało się to swoistym manifestem stylu życia opartego na harmonii z otoczeniem. Przejawia się on w traktowaniu zwierząt jak członków rodziny i przez to chęci dostarczenia im pokarmu coraz lepszej jakości. Co ciekawe, w różnych grupach konsumentów motywacja do posiadania pupila jest różna. Badania prowadzone za granicą przez firmę Gale pokazują, że ponad 40% milenialsów traktuje zakup psa lub kota jako swoistą próbę przed posiadaniem dzieci. Jakie trendy w komunikacji napędzają branżę pet food i wybory jej klientów?

Humanizacja i premiumizacja – z czym to jeść?

To kluczowe trendy napędzające branżę i jej komunikację skierowaną do konsumentów. Producenci karmy dla zwierząt projektują komunikację w taki sposób, aby skupić uwagę właścicieli zwierząt na atrybutach produktów tożsamych z tymi, które są komunikowane w branży spożywczej. Bardzo silnie rozwija się trend przejawiający się w akcentowaniu naturalnego składu karmy. W komunikacji produktów podkreślana jest także wysoka jakość karm, której atrybutem jest wysoka zawartość składników pochodzenia naturalnego. 

- W kategorię pet food wkroczył mocno trend naturalności, rozumianej z jednej strony jako oferta produktowa oparta na kluczowym składniku diety, czyli mięsie, bez sztucznych dodatków, a z drugiej jako jako filozofia stojąca zarówno za produkcją jak i firmą. – tłumaczy Grażyna Leloch – Wilgat, Marketing Manager Butcher’s Pet Care. - W Europie zachodniej różne koncepty naturalności zyskują od lat na popularności, np. np. karmy Bio, wegańskie, oparte na alternatywnym źródle białka, z limitowanymi składnikami, ze składnikami ze źródeł certyfikowanych, diety Raw food, diety spersonalizowane (pudełkowe), czy produkty w opakowaniach z recyklingu, lub z „clean label”, czyli z tzw. czystą etykietą – dodaje ekspert.

Producenci szybko zauważają zmieniające się podejście właścicieli zwierząt i rosnącą świadomość potrzeby dbania o zdrowie swoich pupilów. Na przykładzie marki Butcher’s w Polsce widać, że trend w naturalności ma odzwierciedlenie w innowacjach produktowych. - Właśnie wprowadziliśmy na rynek masowy karmy dla kotów i psów Bio, co jest właśnie odpowiedzią na rosnące zainteresowanie zdrowym stylem życia, który przenosi się na wszystkich członków rodziny. Ta kategoria silnie opiera się na emocjach i relacjach i jest podobna do kategorii baby food, gdzie to nie konsument decyduje o wyborze, stąd tak ważne jest zaufanie do produktu. Przykładem postępującego trendu humanizacji jest zmiana postrzegania nazewnictwa, tak więc właściciele (pet owners) stają się teraz rodzicami (pet parents), a karma staje się jedzeniem – mówi Grażyna Leloch – Wilgat. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony