REKLAMAHELIO - MASY - BANER GŁÓWNY (23-29.03.2020)

(fot. pixabay)

Fakt, że firma posiada system ERP wcale nie musi oznaczać, iż jest z niego w pełni usatysfakcjonowana. Na przestrzeni ostatnich lat rynek a wraz z nim także aplikacje wspierające zarządzanie zmieniły się na tyle, że dziś następuje ich pokoleniowa wymiana. W BPSC już 30 proc. prowadzonych procesów przedsprzedażowych stanowią projekty, których celem jest wymiana wykorzystywanego do tej pory przez klientów oprogramowania.

REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 2 (16.03 - 16.04.2020)

Teoretycznie rynek systemów ERP jest w Polsce nasycony, zwłaszcza w segmencie dużych przedsiębiorstw. Jak wynika z danych GUS, w ubiegłym roku z aplikacji wspierających zarządzanie korzystało ponad 82 proc. firm zatrudniających ponad 250 pracowników. Choć wydawałoby się, że dostawcy powinni szukać w takiej sytuacji nowych źródeł przychodów, to w rzeczywistości jest inaczej – suche liczby nie mówią bowiem wszystkiego. – Spora część tych systemów została wdrożonych wiele lat temu, w zupełnie innej rzeczywistości gospodarczej i technologicznej, przed erą analityki, digitalizacji wszystkich informacji oraz wyzwaniami związanymi z deficytem specjalistów. Od tamtej pory wiele się zmieniło, same organizacje z niewielkich firm przekształciły się w średnie lub duże przedsiębiorstwa, niekiedy wielofirmowe i działające poza granicami kraju. By móc konkurować z zachodnimi koncernami – precyzyjnie planować i optymalizować koszty czy wykorzystanie przestrzeni magazynowej - muszą mieć wsparcie informatyczne na podobnym poziomie jak one. Siłą rzeczy dziś potrzebują zupełnie innych rozwiązań - tłumaczy Maryla Pawlik, dyrektor działu sprzedaży w BPSC.

Jak wynika z analiz śląskiego dostawcy oprogramowania już co trzeci prowadzony przez BPSC proces przedsprzedażowy systemu Impuls EVO dotyczy wymiany dotychczas stosowanej aplikacji wspierającej zarządzanie firmą u klienta. Dla porównania jeszcze 5 lat temu poziom ten sięgał 5 proc. przypadków.

Idzie nowe

Jednym z najistotniejszych powodów wymiany systemu jest większa funkcjonalność nowych rozwiązań. Szczególny ton ewolucji aplikacji wspierających zarządzanie nadaje technologia web’owa, a w konsekwencji mobilna. Dzisiejszy ERP nie jest - jak kiedyś – systemem dla kadry kierowniczej, ale dla wszystkich pracowników, co oznacza, że jest znacząco łatwiejszy w obsłudze. Służy on zarówno handlowcom korzystającym z informacji dotyczących historii zamówień danego klienta, jak i szeregowym pracownikom potrzebującym wypełnić np. wniosek urlopowy. Konsekwencją takiego stanu rzeczy jest znaczący rozwój obszarów raportowo-analitycznych w ramach systemu ERP oraz interfejsów predefiniowanych dla poszczególnych funkcji pracownika w organizacji. W dużej mierze przejmują one rolę rozwiązań wspierających podejmowanie decyzji zarządczych, co jeszcze 5-10 lat temu było wyłączną domeną oprogramowania klasy Business Intelligence.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 10% - Halfpage (marzec-kwiecień 2020)
do góry strony