27.11.2018 / 14:56
StoryEditor

Klienci Poczty Polskiej mają do dyspozycji już 10,8 tys. punktów odbioru przesyłek

(fot. mat. prasowe Poczta Polska)
Ponad połowa e-sklepów wybiera usługi kurierskie Pocztex i usługi paczkowe Poczty Polskiej, a blisko 1/3  korzysta z usługi Odbiór w Punkcie, która umożliwia odbiór przesyłki w placówkach pocztowych, na wybranych stacjach Orlen, w kioskach Ruch oraz w sklepach Żabka i Freshmarket – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

Z przesyłek kurierskich Pocztex i usług paczkowych Poczty Polskiej korzysta większa grupa e-sklepów niż z jakiegokolwiek innego operatora. W badaniu wzięły udział małe i średnie...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.11.2025 / 13:33
StoryEditor
Prezes Castoramy zdradza, jak chce pokonać Allegro na rynku DIY [WYWIAD]
Prezes Castoramy zdradza, jak chce pokonać Allegro na rynku DIY [WYWIAD] (fot. Castorama Polska)

Na rynku DIY Castorama ma obecnie więcej konkurentów niż kilka lat temu. Coraz większą rolę odgrywają dyskonty oraz e-commerce. Nils Swolkień, prezes Castorama Polska, w wywiadzie dla wiadomoscjhandlowe.pl zdradza, w jaki sposób sieć zamierza rozwijać się na tym rynku.

W wywiadzie przeczytasz:

  • Nowi gracze na rynku DIY: e-commerce i dyskonterzy
  • Doświadczenie klienta i usługi "one step store" zamiast wojny
  • cenowej
  • Przyszłość handlu DIY: hiperpersonalizacja i rozwój technologii
  • Castorama chce oprzeć swój rozwój na czterech filarach
  • Jaką przewagę ma Castorama nad Allegro?
  • Jaki jest potencjał wzrostu e-commerce w branży DIY?

Nils Swolkień, prezes Castorama Polska, w wywiadzie dla wiadomoscjhandlowe.pl opowiada o rynku DIY w Polsce oraz pomysłach na rozwój sieci w naszym kraju.

Nowi gracze na rynku DIY: e-commerce i dyskonterzy

Jak w ostatnich latach zmienił się rynek DIY? Jakie są jego perspektywy? Niektóre koncepty czy formaty sklepów DIY, dom i ogród nieźle sobie radzą. Ale widać też wzrost e-commerce w tym segmencie.

– Rynek na pewno bardzo się zmienił. Kiedyś było 4 – 5 silnych graczy, w tym Castorama, Leroy Merlin czy Obi. Obecnie jest to już kilkunastu, w tym e-commerce, jak Allegro i Temu. W ostatnich 5 latach Allegro ogromnie wzrosło i stało się jednym z głównych graczy rynku DIY. Paradoksalnie, bo mówi się, że to nie jest branża dla e-commerce‘u. Oczywiście może nie dotyczy to wszystkich artykułów i cement nie jest w ich kręgu zainteresowania, ale kleje już tak. Podobnie jak cały obszar majsterkowania.

– Drugim rodzajem gracza, który zyskał na znaczeniu w branży DIY są dyskonterzy. Tu mamy takie podmioty jak chociażby Mrówka z grupy PSB, czy Bricomarche, który jest obecny w mniejszych miejscowościach. Do tego warto dodać chociażby Action, który oferuje wąski asortyment, ale prowadzi agresywną politykę cenową. Jest też Pepco, które wchodzi w segment dekoracyjny i Lidl, który z marką Parkside robi sporo zamieszania w segmencie elektronarzędzi.

– Wszystko to sprawia, że rynek DIY jest teraz wielokanałowy, wielopowierzchniowy. Konkurowanie na nim ceną stało się bardzo trudne, o ile nawet niemożliwe. Nie mamy żadnej gwarancji, że w danym momencie będziemy mieć konkretny produkt w najniższej cenie.

Doświadczenie klienta i usługi "one step store" zamiast wojny cenowej

Czyli to już niekoniecznie Leroy Merlin będzie dla Castoramy konkurencją, ale może to być znacznie bliżej położone Action albo Allegro. 

– Dokładnie tak. To też oznacza zmianę w decyzjach zakupowych klienta i motywach, dla których przychodzi on do sklepu. Na pewno nie jest to już tylko cena, bo jeśli klient ten sam produkt ma w takiej samej cenie, a może nawet tańszy na Allegro, a dodatkowo może go zamówić z kanapy jednym kliknięciem i otrzymać dostawę za darmo, to on się nie pojawi w naszym sklepie.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.11.2025 / 14:20
StoryEditor
Gigant rozpoczyna rewolucję. Poczta Polska zetnie koszty o 100 mln zł rocznie
Poczta Polska wchodzi w rewolucję cyfrową i organizuje IT Suppliers Day (fot. Poczta Polska)

Poczta Polska rozpoczęła proces modernizacji technologicznej swojej działalności. Właśnie rozpoczęła rozmowy z przedstawicielami niemal 70 firm technologicznych. Do tego spółka inwestuje w automatyzację. Cyfrowa rewolucja ma przynieść spółce redukcję kosztów o co najmniej 100 mln zł rocznie.

W artykule przeczytasz:

  • Poczta Polska wchodzi w rewolucję cyfrową i organizuje IT Suppliers Day
  • Sebastian Mikosz: Poczta Polska jest gotowa do innowacji
  • Poczta Polska inwestuje w nowe sortery listowe
  • Rewolucja cyfrowa na Poczcie Polskiej ma przynieść 100 mln zł rocznie oszczędności

Poczta Polska wchodzi w rewolucję cyfrową i organizuje IT Suppliers Day

18 listopada 2025 r. Poczta Polska zorganizowała pierwszy w historii spółki IT Suppliers Day. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciel niemal 70 firm technologicznych, telekomunikacyjnych i doradczych.

IT Suppliers Day jest początkiem programu cyfryzacji Poczty Polskiej i ma pomóc spółce spłacić dług technologiczny oraz zbudować nowoczesne usługi publiczne. spotkania przedstawiciele Poczty Polskiej zaprezentowali założenia wprowadzania strategii rozwoju IT, planowane projekty oraz nowy model współpracy zakupowej.

– Już w najbliższych tygodniach ogłoszonych zostanie kilkanaście przetargów – m.in. na system HR, Contact Center, nowe rozwiązania infrastrukturalne oraz integrację systemów IT – podaje spółka. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 75% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2025 00:55