REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)
Na zdj. otwarcie Kongresu Mięsnego 2017

Na zdj. otwarcie Kongresu Mięsnego 2017 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Strona 10 z 14
REKLAMA

- Dania gotowe to sposób na poznawanie nowych kuchni, czy robienie posiłków, na przygotowywanie których nie mamy czasu. Przy rosnącej liczbie jednoosobowych gospodarstw domowych, dania convenience będą zyskiwały na popularności, w czym gonimy kraje zachodnie. Połączenie wygody z przekonaniem, że produkt jest zdrowy, to sposób na sukces.

10:53. Adam Zdanowski: Mimo prognoz skazujących rynek tradycyjny na porażkę, rynek ten się obronił. Nasza firma umiała to wykorzystać. Często problemem firm jest brak strategii rozwoju, powodujący utratę wiarygodności, bo klient nie wie, czego się po takiej firmie spodziewać.

- Czynnikiem ułatwiającym nam działalność jest wzrost patriotyzmu gospodarczego. Natomiast media społecznościowe utrudniają budowanie dobrego wizerunku. Kiedyś mówiło się, że jeden niezadowolony powie 10 innym. Teraz wpis jednego niezadowolonego konsumenta w mediach społecznościowych może spowodować istną lawinę negatywnych komentarzy i zszarganie opinii o firmie.

10:49. Radosław Chmurak, wiceprezes i dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Tarczyński opowiada, że warunki na rynku zawsze dyktuje konsument.

- W latach 90. skupialiśmy się na tym, by mieć towar. Zakładów było mało; raz towar był, raz nie. Klienci sami przyjeżdżali po towar, dziękowali itp. To był rynek producenta, producent był królem. Po roku 2000 karty zaczęły rozdawać hurtownie i sieci handlowe. One potrafiły "skomunikować" produkt, przysłowiową kiełbasę, z konsumentem. Wtedy to dystrybucja zaczął kreować rynek. Dziś mamy natomiast rynek konsumenta. Jak nie znamy potrzeb konsumenta, to możemy zapomnieć o innowacji. Ale prawda jest taka, że konsument zawsze dyktował warunki. Dziś szuka on nowych okazji spożycia - mówi Chmurak.

Czym według wiceprezesa Tarczyńskiego jest innowacja? - To możliwość rentownego wprowadzania produktów na rynek. W innowacji trzeba umieć znaleźć potrzebę konsumenta, nowe okazji spożycia i nowe formy podania.

10:42. Piotr Skurzyński, radca prawny w kancelaria Wierzbowski Eversheds Sutherland, opowiada o regulacji, która wejdzie w życie w lipcu tego roku i która dotyczyła będzie wszystkich graczy na rynku handlowym, w tym oczywiście branży mięsnej. Chodzi o ustawę o tzw. przewadze konkurencyjnej.

- Oczekujemy na wejście w życie tej ustawy, która pozwoli prezesowi UOKiK na bardzo daleko idące działania w przypadku podejrzeń o nieuczciwe wykorzystywanie przewagi kontraktowej. Szerokie kompetencje, możliwość nakładania bardzo wysokich kar, nawet do 3 proc. przychodów, a także możliwość przeprowadzania przeszukiwań w siedzibie firm podejrzewanych o wykorzystywanie takiej przewagi, to akt prawny zmieniający układ sił. Kłopot w tym, że tam jest dużo niedookreślonych terminów, jak np. sama przewaga kontraktowa. Duża doza niepewności, wykreowana przez przyjęcie tej ustawy, już owocuje. Sieci handlowe zaczynają już próbować ograniczać liczbę mniejszych dostawców lub wypowiadać im umowy. Chodzi o zminimalizowanie ryzyka nałożenia kary oraz pozwów odszkodowawczych, które wiąże się z tą ustawą. W dłuższej perspektywie ta ustawa może przyspieszyć konsolidację, bo mniejsi dostawcy przestaną być atrakcyjni dla sieci handlowych - tłumaczy Skurzyński.

Poleć innym

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony