8 grudnia 2019
Grupa Tesco PLC potwierdziło, że "w następstwie zainteresowania (potencjalnych inwestorów - red.) firma rozpoczęła przegląd opcji strategicznych dla swoich...
7 grudnia 2019
Aż 72 proc. Polaków deklaruje spożywanie suplementów diety, a jeszcze więcej, bo 86 proc. uważa, że konsumowanie tych produktów jest korzystne. Co drugi Polak...
6 grudnia 2019
Spar Group w swoim pierwszym sklepie w Polsce, czyli Eurosparze w warszawskim centrum handlowym Blue City, zaprezentowało koncept kawiarni Bean Tree Cafe. To dopiero zalążek tego,...
5 grudnia 2019
4 grudnia 2019
24 listopada 2019
Choć do Black Friday został jeszcze prawie tydzień już teraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta pokazuje, że tego dnia na konsumentów może czekać wiele przykrych...
21 listopada 2019
20 listopada 2019
19 listopada 2019
Co trzeci przedsiębiorca, prowadzący sprzedaż detaliczną, zainstalował terminal płatniczy w ramach programu Polska Bezgotówkowa. Wciąż jednak są miejsca, gdzie można...
2 grudnia 2019
28 listopada 2019
Tesco realizuje strategię 4R, w ramach której eliminuje opakowania z tworzyw nie nadających się do recyklingu. Sieć walczy także ze zbyt dużymi opakowaniami.
3 grudnia 2019
W tym tygodniu Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Propozycja nowych przepisów przedłożona została przez...
PRZEMYSŁ I PRODUCENCI
Mięso czerwone, drób, wędliny
KALENDARIUM KONFERENCJI
konferencje Wydawnictwa Gospodarczego
28 lutego 2017, 09:00
wiadomoscihandlowe.pl
Na zdj. otwarcie Kongresu Mięsnego 2017 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
15:56. Czym są nowe technologie w branży mięsnej? Każda linia produkcyjna jest naszpikowana nową technologią, chipami komputerowymi. - Innowacje to sposób na zaskakiwanie klientów. Równocześnie w ZM Silsia staramy się optymalizować produkcję, zarówno kosztowo, jak i czasowo. Wymyślić nowy produkt, podejrzeć coś za granicą, nie jest problemem. Trudniej to sprzedać - mówi prezes Krzysztof Woźnica, prezes ZM Silesia.
15:50. W merytorycznej części Kongresu Mięsnego 2017 pozostał już tylko jeden punkt, a mianowicie panel dyskusyjny "Nowe technologie – produkcja, sprzedaż, zarządzanie. W debacie wezmą udział: Marek Jurkiewicz, prezes firm Res Drob; Waldemar Skorupka, członek zarządu Hilton Foods Polska; Bogusław Strześniewski, prezes firm Intec; Krzysztof Woźnica, prezes ZM Silesia; Krzysztof Zając, equipment marketing director Europe w Sealed Air Food Care; oraz Wojciech Czyż, dyrektor handlowy Nagel Polska
15:45. - Wszyscy działają dziś na rynku logistycznym pod presją kosztów. Pomocnym rozwiązaniem jest outsourcing. Nagel nie posiada w Polsce na własność ani jednej ciężarówki. W ten sposób możliwa jest optymalizacja kosztów. Dzięki temu możliwe było spełnienie zlecenia od jednego z polskich producentów, który codziennie wysyła dostawy produktów do ośmiu europejskich krajów - zdradza Czyż. Dyrektor handlowy Nagel Polska podkreśla, że własna flota może stanowić wartość dodaną, ale oprócz tego generuje przecież stałe koszty.
15:39. - Ponad 500 mln Europejczyków trzeba codziennie zaopatrzyć w świeże produkty spożywcze - mówi Wojciech Czyż. Jak dodaje, Polska stała się wielkim zakładem produkcyjnym dla Europy i teraz cały czas mowa jest o potencjale rosnącego eksportu z Polski. - Ale by było to możliwe, trzeba zapewnić odpowiednie usługi logistyczne, magazynowe itd. - podkreśla prelegent.
15:32. Przed nami ostatnia dziś prezentacja. O wyzwaniach dla logistyki w branży mięsnej opowie Wojciech Czyż, dyrektor handlowy Nagel Polska.
15:29. - W Belgii produkcja mięsa koncentruje się w północnej części kraju, a siedmiu czołowych graczy kontroluje 90 proc. rynku. W naszym kraju spada spożycie wieprzowiny, a nasz eksport jest dwukrotnie większy, niż krajowe spożycie. Dziś Polska kupuje jedną czwartą naszego eksportu. Trudno uwierzyć, że tak bardzo zmieniło się to w zaledwie 10 lat - podsumowuje dyrektor Belgian Meat Office.
15:20. - W 2014 jedna czwarta belgijskiego mięsa trafiała do Rosji. Gdy Rosjanie zamknęli granice dla europejskich produktów, stanęliśmy wobec bardzo poważnego problemu. Skupiliśmy się więc na innych europejskich krajach, w tym Polsce - mówi Maillard.
W ostatnich latach w Polsce doszło do strukturalnej zmiany popytu na mięso. Wzrósł
Branża mięsna powinna mieć się na baczności w związku z wieloma zmianami w prawie,
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 9
zdjęć: 79
29 listopada 2019
zdjęć: 6
zdjęć: 112
26 listopada 2019
22 października 2019
28 września 2019
19 września 2019
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.