REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)

Po pasztety, konserwy i smarowidła konsumenci sięgają niezależnie od pory roku. Zdarzają się jednak wzrosty sprzedaży. Niedawno obserwowaliśmy je podczas kilku pierwszych tygodni pandemii koronawirusa. Zwiększonego zainteresowania tego typu produktami należy się też spodziewać podczas nadchodzących wakacji.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

(fot. Pixabay CC0)

W pierwszych tygodniach epidemii nastąpił wzrost poziomu sprzedaży konserw. Był on wynikiem kupowania przez konsumentów większej ilości produktów „na zapas” – z obawy przed koronawirusem i z ówczesnego poczucia niepewności, co do kierunku rozwoju sytuacji. Jednak, jak zauważa Bogusław Miszczuk, prezes Grupy Sokołów, teraz wysokość sprzedaży wróciła do normy. Jednocześnie prognozuje on, że w zbliżającym się sezonie letnim, ze względu na bieżącą sytuację, sprzedaż tych grup asortymentowych, może być wyższa niż w latach ubiegłych. – Przewidujemy, że na czas letniego wypoczynku spędzanego w Polsce, znacząca grupa klientów będzie chciała się zaopatrzyć w produkty bezpieczne, z wydłużonym terminem przydatności do spożycia, wygodne i szybkie w przygotowaniu oraz łatwe w przechowywaniu – wyjaśnia ekspert.

Świeże powietrze pobudza apetyt

Czynniki sprzyjające zwiększonej sprzedaży konserw, działają w równym stopniu na korzyść kategorii pasztetów. – Polacy uwielbiają pikniki, campingi, wycieczki pod namiot czy wycieczki na żagle lub w góry. Pasztety to idealne produkty na tego typu wyprawy – zwraca uwagę Agnieszka Świerczewska, brand buliding manager w Grupie Atlantic. Podkreśla, że pasztet zajmuje niewiele miejsca, ma poręczne opakowanie i jest wygodny w przechowywaniu. – Puszkę pasztetu można śmiało wrzucić do plecaka i wyruszyć w podróż. Jednocześnie są to produkty na tyle pożywne, że szybko zaspokajają głód po aktywności na świeżym powietrzu – dodaje nasza rozmówczyni.

Zaznacza, że ze względu na te cechy, w okresie wakacyjnym zyskują nie tylko kategorie pasztetów i konserw, ale również smarowideł. – W tym roku ich sprzedaż może zwiększyć się jeszcze bardziej, bo większość z nas zdecyduje się na wakacje w kraju i spędzanie wolnego czasu z dala od dużych skupisk ludzkich, gdzie zwykle jadamy w plenerze i chętnie sięgamy po kanapkowe przekąski – ocenia Świerczewska.

Jedna kategoria, wiele trendów

Na rynek konserw, pasztetów i smarowideł oddziałują trendy takie jak m.in. ekologia, zdrowie, czyste etykiety czy patriotyzm konsumencki. – Wszystkie trendy mają znaczenie i producenci powinni je uważanie obserwować, aby móc odpowiadać na potrzeby konsumentów i rynku. Ostatnio zamknięcie granic uświadomiło nam wszystkim jak ważny jest patriotyzm konsumencki. Przy zamkniętych granicach, ograniczeniach w łańcuchu dostaw i problemach z przemieszczaniem towarów szczególnie ważne są gałęzie gospodarki produkujące żywność – komentuje Paweł Ornatek, prezes firmy Profi. Akcentuje, że jego firma ma zakład w Polsce, a produkcja ma charakter lokalny. – Dlatego mogliśmy szybko reagować na zapotrzebowanie z rynku w ostatnich miesiącach – podkreśla.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony