REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)

(fot. Pixabay CC0)

Strona 4 z 5
REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - Belka w artykułach - II etap (czerwiec 2019)

Grupy określanej jako seniorzy – z uwagi na szeroki przedział wiekowy i różne potrzeby wynikające m.in. z samopoczucia czy stanu zdrowia – nie można traktować jako jednorodnej. To tak naprawdę wiele segmentów konsumentów. Nie można ich wszystkich postrzegać wyłącznie jako nabywców leków i podstawowych produktów pierwszej potrzeby. Trzeba wśród nich szukać nisz, do których będzie adresowana spersonalizowana oferta.

Niewątpliwie specyficzne potrzeby wynikające z ograniczeń fizycznych części seniorów stwarzają nowe możliwości producentom i usługodawcom. Firma Oxo, produkująca akcesoria kuchenne, została założona w 1990 r. przez 55- letniego wówczas nowojorczyka Sama Fabera. Jego inspiracją był widok zmagającej się z obieraniem jabłka chorej na artretyzm żony. Faber dostrzegł okazję, jaką może być wprowadzenie na rynek funkcjonalnych i łatwych w użyciu gadżetów kuchennych. Wkrótce produkty Good Grips sprzedawał w 78 krajach, a w 2004 r. firma Oxo została przejęta za 275 mln USD.

O sukcesie może też mówić australijski start-up Kisa, który zaoferował smartfon z ekranem przystosowanym specjalnie do osób starszych. Rozwiązanie wymyślił Dmitry Levin, który zauważył, jakie trudności z obsługą smartfona mają jego dziadkowie. Na ekranie telefonów Kisy wyświetlają się duże ikony (nazwiskom można przyporządkować spore zdjęcie), po których naciśnięciu dzwoni się do wybranej osoby. Jest też przycisk SOS, po którego użyciu służby ratownicze są informowane, kto i skąd wysłał sygnał. W 2014 r. start-up Kisa znalazł się w grupie „10 entrepreneurs creating next generation hardware products” serwisu Startup Daily, jest też laureatem kilku nagród biznesowych.

Zagadki pokolenia Y

Wyzwaniem jest również rosnąca reprezentacja innej specyficznej grupy konsumentów, czyli pokolenia Y, zwanego też millenialsami, a więc ludzi urodzonych w latach 80. i 90. XX w. Z prognoz GUS wynika, że już za 10 lat grupa osób urodzonych po 1980 r. będzie stanowiła ponad połowę ludności Polski – w dodatku grupę o coraz większej sile nabywczej. Jak szacuje McKinsey, w ciągu najbliższych 5 lat grupa dzisiejszych 15–34-latków zwiększy dochody o 63 proc.

Millenialsi to osoby, które od dziecka korzystały z najnowszych zdobyczy technologicznych, dla których komputery były pierwszymi zabawkami, a internet był „od zawsze” naturalnym środowiskiem. Potrafią doskonale poruszać się w świecie nadmiaru informacji, mają ogromny zasób wiedzy o najnowszych produktach i trendach rynkowych, są świadomymi konsumentami, którzy wiedzą, czego potrzebują. Nie chcą przepłacać za produkty i usługi i wiedzą, gdzie znaleźć to, czego potrzebują. Chcą kupić produkt, a nie markę, co sprawia, że firmy nie mogą liczyć na ich lojalność. Millenialsi są też niecierpliwi – pragną mieć produkt czy usługę tu i teraz.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony