REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (14-20.10.2019)

Podczas debaty „Lojalność w handlu!”  na Kongresie Rynku FMCG 2019 eksperci zastanawiali się nad tym, czym tak naprawdę jest lojalność. Zgodnie przyznali, że to powtarzalność danego zachowania, w tym zakupów.

REKLAMA

(Fot.materiały prasowe)

– Większość firm ma pewne wizje czym jest dla nich lojalność. Inaczej może na to patrzeć konsument, dla niego może być to np. tzw „warm feeling”, czyli ciepłe uczucia wobec miejsca czy marki – wskazała Sylwia Bilska, prezes firmy Edenred. 

Marek Moczulski prezes Bakallandu podkreślił, że w sklepie klient ma zaledwie 20 sekund na podjęcie decyzji, który produkt wybrać, dlatego firmy muszą budować zaufanie do swoich marek. – W przypadku marki Bakalland powtarzalność zakupu sięga 70 proc., w przypadku marki konkurencji to niespełna 20 proc. – stwierdził prezes Moczulski. Przywołał badania wedle których aż 44 proc. konsumentów podejmuje decyzje kierując się swoimi opiniami wobec marek. 

Krzysztof Trojanowski, członek zarządu sieci Stokrotka podkreślił, że przeciętny Polak ma 25 sklepów do wyboru, we Francji 2,5. – Aby klient przyszedł do naszego sklepu musimy mieć odpowiednie produkty na półkach. Dbamy o to. W samym dziale z pieczywem mamy ponad 100 list asortymentowych. Chcemy odróżniać się od wielkich sieci ofertą lokalną, np. w Lublinie sprzedajemy cebularze, które są tam bardzo popularne – opowiadał przedstawiciel Stokrotki. Wskazał też, że budowaniu relacji z klientami służy też sprzedaż serwisowa. – Nasi klienci często są po imieniu z pracownikami. To, na czym opieramy lojalność, to oferta i serwis – podsumował. 

Marek Szybalski, prezes sieci Rabat Detal powiedział, że sklepy Rabatu Detal, zwłaszcza w małych miejscowościach, pełnią funkcję ośrodków społecznych, lokalnych centrów informacji, są zżyte ze społecznościami, co buduje mocne więzi. 

Adam Nowak, Country Loyal Managera w IKEA Retail. – Zakaz niedzielnego handlu to kłopot. Obserwujemy spowolnienie wzrostu, min, dlatego otwieramy sklepy w centrach miast i wydłużamy godziny pracy placówek Dużym wyzwaniem jest to, że klienci kupujący w niedziele to inny klienci niż ci, którzy kupują w ciągu tygodnia. Mieszkają daleko od naszych sklepów, dla nich wizyta w sklepie to wycieczka. Teraz kierujemy do nich ofertę e-commerce – podsumował przedstawiciel sieci Ikea.  

Mateusz Gordon z PwC, który prowadził dyskusję, zapytał Marka Moczulskiego o znaczenie danych, które gromadzą takie firmy jak Bakalland. - Gromadzimy dane na temat konsumentów, by móc oferować im produkty, których oczekują. Choć mamy dużą wiedzę na temat nie zawsze się to udaje - stwierdził Moczulski.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony