REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL SOFT) - Baner Główny - 31.01 - 29.02.2020
Na zdj. sklep sieci Lidl

Na zdj. sklep sieci Lidl (fot. materiały prasowe)

Po naszej wtorkowej publikacji Lidl wycofał ze sklepów plakaty z ogłoszeniami rekrutacyjnymi dotyczącymi pracy w sobotę. Okazało się, że nie zawierały one najważniejszej informacji, o faktycznym wymiarze pracy oczekiwanym od pracownika.

REKLAMA

Wczoraj opublikowaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl tekst o plakatach, jakie pojawiły się w niektórych sklepach sieci Lidl w Warszawie. Wynikało z nich, że sieć oferuje (w wybranych lokalizacjach) od 770 zł brutto za pracę w soboty, w godzinach od 8 do 12. Łatwo można wyliczyć, że przekładałoby się to średnio na 38,50 lub 48,13 zł brutto za godzinę pracy, w zależności od tego, czy w danym miesiącu wypadną cztery soboty, czy pięć.

Nasz artykuł wywołał zamieszanie w polskiej centrali Lidla. Jak się okazało, na zarobki rzędu niemal 50 zł brutto za godzinę sobotni pracownicy (sprzedawcy) nie mają co liczyć. Na plakacie zabrakło bowiem informacji, że ogłoszenie o pracy w sobotę wcale nie dotyczyło jedynie pracy w sobotę, lecz... również w inne dni tygodnia, tak by łącznie wychodziło 20 proc. etatu.

- Kwota 770 zł brutto to wysokość wynagrodzenia dla pracownika zatrudnionego na 20 proc. etatu - tłumaczy Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication w Lidl Polska. - Pracownik, który jest zainteresowany pracą dodatkową w sklepie naszej sieci w wymiarze 20 proc. etatu, powinien przepracować ok. 35 godzin w miesiącu. Część z nich może być przepracowana właśnie w soboty. Warto więc zaznaczyć, że praca w sobotę to tylko część etatu pracownika zatrudnionego na 20 proc. etatu - dodaje Robaszkiewicz.

Lidl początkowo zarzekał się, że informacja o 20 proc. etatu znajduje się na plakatach, jednak nie było to prawdą (dowody na załączonych zdjęciach). Jak ustaliliśmy, pierwotnie faktycznie taka informacja miała trafić na ogłoszenia, ostatecznie jednak - w wyniku błędu - tak się nie stało.

Lidl w komentarzu przesłanym redakcji wiadomoscihandlowe.pl oficjalnie nie przyznaje, że plakat mógł wprowadzać w błąd. Jednak sieć w reakcji na publikację zdjęła ogłoszenia ze sklepów, co można traktować jako dowód na to, że plakaty niekoniecznie najrzetelniej informowały o prawdziwych warunkach zatrudnienia.

Jak się dowiedzieliśmy, w przyszłości detalista zamierza dokładniej weryfikować tego rodzaju komunikację adresowaną do potencjalnych pracowników. Wszystko po to, aby uniknąć podobnych nieścisłości.

Warto podkreślić, że niefortunne ogłoszenia Lidla wywieszone były w sklepach zaraz obok analogicznych plakatów, informujących o możliwości podjęcia "pracy na pół etatu" lub "pracy na 130 godzin". Zastąpienie na trzecim plakacie wspomnianych elementów frazą "pracuj w sobotę od 8 do 12" zdawało się wyraźnie wskazywać na fakt, że w skali miesiąca sieć oczekiwałaby pracy przez łącznie 16 lub 20 godzin, wyłącznie w soboty.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 26

  • 16
    BARDZO PRZYDATNY
  • 5
    PRZYDATNY
  • 5
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Take 2 28 dni temu

    Oferta dla idiotów. A później płaczą, że nie ma chętnych. No, panowie z Lidla - ciężko znaleźć głupszych od siebie!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ewa 1 28 dni temuocena: 100% 

    Co na to PIP ?

    oceń komentarz
do góry strony